وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با همتای مغربی خود، تقویت همکارهای دوجانبه را بررسی کرد.

 گفت‌وگوی تلفنی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی و مغرب

قدس آنلاین: «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه (دیروز) با «ناصر بوریطه» همتای مغربی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

لاپید پس از این تماس تلفنی تأکید کرد که اسرائیل و مغرب برای تقویت روابط دوجانبه و همکاری در زمینه اقتصادی، فنآوری، فرهنگی و گردشگری تلاش خواهند کرد.

وی این گفت‌وگو را «مفصل و طولانی» خواند اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، هفته گذشته نیز «آلون اوشپیز» مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفری به رباط پایتخت مغرب با «فؤاد یازوغ» مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه مغرب دیدار کرد.

لاپید» در این خصوص در حساب توئیتری خود نوشت: «آلون اوشپیز مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل امروز (چهارشنبه) پیامی از جانب من به ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب منتقل و از او برای سفر رسمی به اسرائیل دعوت کرد».

لاپید افزود که پروازهای مستقیم بین مغرب و اسرائیل که قرار است طی چند هفته آینده آغاز شود، به تقویت روابط دو طرف و بخش گردشگری آن‌ها منجر خواهد شد.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.