رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله نهایی کشوری ۲۶ تیرماه به میزبانی مشهد آغاز خواهد شد.

میزبانی مشهد از  مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان  کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،  با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی همه ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله نهایی کشوری هستیم که در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با توجه به شیوع کرونا به شیوه مجازی و از طریق ارتباط تصویری زنده انجام و در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل در بخش مشترک و اذان و مداحی در بخش پسران به میزبانی مشهد خواهد بود.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله کشوری شامل رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، مفاهیم و احکام در مردادماه و به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مرحله مقدماتی کشوری این دوره از مسابقات از اول تیرماه آغاز و تا ۲۰  تیرماه ادامه یافت و از هر استان ۴۴ نفر به تفکیک ۱۹ دختر و ۲۵ پسر در ۹ رشته به نمایندگی از کل دانش‌آموزان اقدام به ارسال آثار خود در شبکه شاد کردند و آثار پس از داوری داوران برجسته ملی به مرحله نهایی راه یافت.

وی ابراز کرد: از تعداد ۴۴ نفر از هر استان تعداد هشت نفر به صورت مستقیم و دو نفر به صورت غیر مستقیم و از طریق آراء مردمی که از طریق شبکه شاد این انتخابات در حال اجراست به مرحله نهایی راه یافتند و در مجموع ۳۳۰ نفر از سراسر کشور در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

مهدوی‌خواه در پایان افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله نهایی کشوری ۲۶ تیرماه آغاز و تا ۳۱ تیرماه در دو بخش پسران و دختران و در قالب ۹ رشته در محل اردوگاه آموزشی و تربیتی ثامن‌الحجج مشهد از طریق فضای مجازی و در قالب ارتباط تصویری زنده و با حضور داوران برجسته ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.