طی نشستی که با حضور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و قائم مقام تولیت حرم امامین کاظمین(ع) برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری علمی و فرهنگی میان این دو آستان مقدس به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری میان آستان‌های مقدس رضوی و کاظمین به امضا رسید

به گزارش قدس آنلاین، این نشست با حضور سعد محمد حجیه، قائم مقام تولیت حرم امامین کاظمین(ع) و هیئت همراه، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران موسسات و مراکز فرهنگی و علمی این سازمان در دفتر سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نشست بر ضرورت تعامل و همکاری بین دو آستان مقدس در زمینه‌های علمی و فرهنگی تاکید شد و موارد همکاری بین دو آستان ذیل هر کدام از موسسات حاضر در نشست در قالب محورهای همکاری به امضاء قائم مقام تولیت حرم امامین کاظمین(ع) و ریاست سازمان علمی و فرهنگی رسید تا پس از استحضار تولیت‌ها و تایید نهایی، جهت اجرا ابلاغ شود.

یکی از محورهای همکاری در حوزه قرآن کریم در زمینه برگزاری دوره‌های تلاوت قرآن، روخوانی و روانخوانی قرآن مجید، برگزاری همایش‌های مشترک قرآنی در مناسبت‌های مختلف سال، همکاری در آموزش مربیان مهدالرضا و ... بود.

همچنین روسای دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) اعلام آمادگی کردند تا در زمینه‌های برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در مناسبت‌های خاص، انتشار نشریات به زبان‌های عربی و فارسی و... با آستان مقدس کاظمین همکاری داشته باشند.

مدیران موسساتی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، موسسه آفرینش‌های هنری و موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی نیز برای هر گونه همکاری مشترک اعم از تولید محصولات هنری و هدایا، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک عرضه و فروش آثار و... اعلام آمادگی کردند.

هچنین همکاری کتابخانه‌های دو آستان‌ مقدس از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.