معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی تعاملات و همکاری‌های بی سابقه این آستان طی سال‌های اخیر برای توسعه متوازن شهر و بهبود شرایط خدمات در مناطق کمتر برخوردار را تشریح کرد.

مساعدت‌های ویژه آستان قدس در احداث رودپارک، کوهشار و پارک‌های «اردیبهشت» و «مادر و کودک»

به گزارش قدس آنلاین مرتضی حقیقی در گفت‌وگو با آستان نیوز، با اشاره به تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی برای کمک به ساماندهی مناطق کمتر برخوردار شهر گفت: تاکنون اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام شده و بخشی از اراضی موقوفه برای اجرای پروژه‌های شهری و توسعه خدمات عمومی در این مناطق در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار داده شده است.

اختصاص 21 هکتار زمین برای  مسکن اقشار آسیب‌پذیر

حقیقی تصریح کرد: برای رفع محرومیت از منطقه کمتر توسعه یافته شهرک شهید رجایی تاکنون 21 هکتار از اراضی آستان قدس رضوی برای ساخت 6 هزار واحد مسکونی اختصاص یافته است، همچنین با هدف بهبود وضعیت ترافیکی این منطقه، مسیر خیابان 45 متری جدید الاحداث معروف به بازوی چهارم و مسیر تقاطع مصلی، با رعایت حقوق موقوفه در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته که اجرای پروژه‌های مذکور، کمک موثری به حل مسایل ترافیکی منطقه خواهد کرد.

70 هکتار زمین برای احداث پارک در شهرک شهید رجایی

معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی به دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: برای افزایش فضای سبز مورد نیاز مردم و خدمت بیشتر به مردم حاشیه شهر، تاکنون 70 هکتار از اراضی موقوفه برای ساخت پارک موضوعی کشاورزی در شهرک شهید رجایی اختصاص یافته است. علاوه بر آن، پارک 5 هکتاری اردیبهشت در شهرک شهید باهنر نیز که اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری رسید، با مساعدت آستان قدس و تامین زمین مورد نیاز این پارک به نتیجه رسید و در اختیار مردم قرار گرفت.

به گفته حقیقی، اختصاص 20 هزار متر مربع از اراضی موقوفه در شهرک شهید باهنر برای احداث مسکن و همچنین تعامل برای احداث بازوی چهارم مسیر اتصال بزرگراه غدیر به خلج، از دیگر مساعدت‌های آستان قدس برای کمک به محرومیت زدایی از حاشیه شهر مشهد بوده است.

مساعدت‌های آستان قدس برای احداث رودپارک، کوهشار و پارک مادر و کودک

حقیقی تصریح کرد: نگاه حمایتی آستان قدس تنها محدود به حاشیه شهر نبوده و در دیگر نقاط مشهد نیز اقدامات متعددی برای افزایش امکانات و خدمات مورد نیاز مردم انجام شده است.

وی افزود: پروژه‌های رودپارک در غرب و کوهشار در شرق مشهد و همچنین پارک مادر و کودک در بلوار امامت، همگی از پروژه‌های خدماتی و عمومی شهری است که با مساعدت‌های آستان قدس رضوی و اعطای اراضی مورد نیاز محقق شده و همراهی و همکاری این مجموعه برای توسعه امکانات و خدمات مورد نیاز مردم را نشان می‌دهد.

مرتضی حقیقی همچنین با اشاره به مطالبه مردمی ایجاد شده برای تکمیل بلوار بصیرت در شهرک شهید رجایی گفت: آستان قدس رضوی در ادامه همکاری‌ها و مساعدت‌های خود برای کمک به مردم شهرک شهید رجایی، آمادگی خود برای پاسخ به این مطالبه را اعلام و اقدامات لازم را نیز انجام داده است اما نهایی شدن آن منوط به تصویب نقشه ارائه شده از سوی مشاور در کمیسیون ماده 5 استان است.

هدیه 5 هکتاری آستان قدس برای احداث بیمارستان در حاشیه شهر

حقیقی ادامه داد: زمینی که امتداد بلوار بصیرت از آن عبور خواهد کرد، قطعه‌ای 27 هکتاری است که نقشه آن تهیه و ارائه شده است و در صورت نهایی شدن، اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق طرح مذکور، آستان قدس رضوی در راستای انجام رسالت‌های اجتماعی وقف، 5 هکتار از این زمین 27 هکتاری را هم برای احداث بیمارستان حاشیه شهر مشهد اختصاص داده تا زمینه توسعه خدمات بهداشتی درمانی در این منطقه محروم فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.