رئیس سازمان علمی- فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: باید تلاش شود تا دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به دانشگاهی پیشرو و مرکزی برای پرورش و کادرسازی نیروهای متخصص و انقلابی در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور و آستان قدس رضوی تبدیل شود.

دانشگاه امام رضا(ع) باید مرکزی برای کادرسازی نیروهای متخصص و انقلابی باشد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالحمید طالبی در نشست شورای مدیران سازمان علمی- فرهنگی آستان قدس رضوی که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فرآیندهای تأسیس دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات فناوری اظهارکرد: آستان قدس رضوی به منظور تبیین و ترویج معارف اسلامی و سیره و معارف رضوی اقدام به تأسیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی کرده است.
به گفته این مقام مسئول همان طور که دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مباحث آموزشی پیشرو و پیش قدم است باید در مسایل تربیتی، از حیث پذیرش دانشجو، برنامه های فرهنگی و فوق برنامه و جذب اعضای هیأت علمی متعهد و انقلابی هم نسبت به سایر دانشگاه ها پیشگام باشد.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، داشتن نگاه کاربردی، ضرورت به روزرسانی رشته های دانشگاهی و جذب کادر اداری و اعضای هیأت علمی توانمند، متعهد و متخصص را رویکردهای اصلی دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام معرفی کرد.
دکتر طالبی اضافه کرد: طبق تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی و وظیفه ای که بر ما محول شده است باید دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به عنوان نمونۀ یک فعالیت خوب و ممتاز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه داخلی و بین المللی ایفای نقش نماید.
این مقام مسئول، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را از حیث کمیت و تعداد پذیرش دانشجو طی سال های اخیر مؤفق ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در کنار کمیت به کیفیت و ارتقاء خدمات به دانشجویان توجه ویژه گردد.
در ادامه، مدیران سازمان و موسسات وابسته دیدگاه های خود را در خصوص همکاری های مشترک و استفاده از ظرفیت های موجود بیان نمودند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.