شهردار مشهد گفت: ابتداء کار که می‌خواستیم کوه پارک را آغاز کنیم، به دلیل فشارهایی که بود کسی حاضر نمی‌شد دستور کار به پیمانکار بدهد.

برای ساخت کوه‌پارک فشارهایی وجود داشت/کسی حاضر نمی‌شد به پیمانکار دستور بدهد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در مراسم بهره‌برداری از پروژه زیست‌پارک، اظهار کرد: فرزندانمان نیازمند این گونه فضاها هستند که با حیوان‌ها، طبیعت و محیط طبیعی پر از خاک ارتباط برقرار و انرژی خودشان را آزاد کنند، با طبیعت و حیوانات دوست باشند و از زندگی طبیعی دور نباشند. گونه‌های گیاهی در این پارک، در چندسال آینده یک محدوده بی‌بدیلی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این آخرین پروژه بزرگی است که افتتاح می‌کنیم، گفت: پروژه‌های مفید زیادی در این دوره به اتمام رسید. ما افتتاحیه‌ها را به پروژه‌های بزرگ خلاصه کردیم، اما اگر دوره دیگری بود، شاید برای سایر پروژه‌های خرد نیز مراسم افتتاح می‌گرفتند اما ما این کار را نکردیم.  

شهردار مشهد افزود: بسیار کار سختی است در این رکود کار کردن و باید از معاونت خدمات شهری قدردانی کنم. این ارزشمند است که وارد کوه پارک که می‌شویم شور و حال مردم را می‌بینیم، یک سال و نیم پیش کوه‌پارک و زیست‌پارکی وجود نداشت و ذی نفعانی بودند که دوست نداشتند این اقدامات عملی شود. هماهنگی بالایی بین همه سازمان‌ها انجام شد و قطعا در هیچ دوره‌ای اینگونه نبوده است و از این بابت شکرگزاریم.

وی تصریح کرد: یک سال‌ونیم پیش هیچ چیزی تحت عنوان کوه پارک وجود نداشت که مکانی تحت عنوان زیست پارک وجود داشته باشد. ابتداء کار که می‌خواستیم کوه پارک را آغاز کنیم، به دلیل فشارهایی که بود کسی حاضر نمی‌شد دستور کار به پیمانکار بدهد اما اکنون شاهد فضایی هستیم که مردم در آن سفره خود را پهن کرده و از طبیعت استفاده می‌کنند. در شهری که به خاطر کمبود فضا مجبوریم کافه پیاده‌رو ایجاد کنیم.  تبدیل فضایی ۲میلیون مترمربعی که دارای دید به شهر است بسیار قابل توجه است که از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

کلائی همچنین در حاشیه مراسم در خصوص هدف از توسعه این فضاها بیان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری بود که ارتفاعات جنوب مشهد به عنوان ریه‌های شهر بماند و عملا فضای سبز توسعه پیدا کند و ساخت‌وسازی نشود. برای این موضوع ما نیازمند حضور مردم هستیم و فضاهایی که مردم بتوانند گذران اوقات فراغت‌شان را داشته باشند. یکی از این رویکردها، زیست‌پارک در کنار کوه‌پارک، کوهشار و سایر ارتفاعات جنوب بود و امیدوارم مردم از این ظرفیت‌ها بهره ببرند و راضی باشند.  

بتول گندمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم بیان کرد: ساخت اینگونه مجموعه‌ها نسبت به کارهای مدرن راحت نیست و زحمت و پیگیری‌های خودش را دارد. تلاش کردیم به شعار شهر امید و زندگی جامه عمل بپوشانیم. در شورای پنجم پل‌ها و تقاطع ساخته شد، اما کنار اینها کوهشار، کوه‌پارک و پارک‌های حاشیه شهر مشهد را هم ساختیم که با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امیدوارم دوره پنجم در ذهن مردم بماند و دوره بعدی نیز بهتر و بیشتر از ما تلاش کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.