معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پی ورود اولین محموله واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن، در توئیتی به زبان ژاپنی از دولت و مردم ژاپن تشکر کرد.

عراقچی از دولت و مردم ژاپن در پی ارسال واکسن کرونا تقدیر کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر پیشین ایران در توکیو امروز (شنبه) در پی ورود اولین محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در توئیتی به زبان ژاپنی از دولت و ملت ژاپن صمیمانه قدردانی کرد و نوشت: از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر می‌کنم.

دیروز (جمعه) اول مرداد ماه محموله واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن وارد ایران شد.

پیش از این «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از ارسال این محموله در روز جمعه خبر داده و افزوده بود: روز جمعه یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا از ژاپن وارد می‌شود و ۱.۹ میلیون دزُ باقیمانده این محموله هم بزودی وارد کشور خواهد شد.

«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو هم دیروز جمعه در توئیتی نوشت: «نخستین محموله واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن شامل افزون بر یک میلیون دزُ واکسن آسترازنکا تولید ژاپن ساعاتی پیش با حضور سفیر ژاپن در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تحویل شد.»

جهانپور افزود: محموله بعدی انشاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دزُ واکسن خواهد بود.

گفتنی است «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن چندی پیش از تصمیم این کشور برای اهدای ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن «آسترازنکا» ساخت این کشور به ایران در قالب برنامه «کوواکس» سازمان ملل خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.