آیا امشب قهرمان لیگ مشخص می‌شود؟ این گمانه تنها در صورتی محقق می شود که ذوب‌آهن دربی اصفهان را ببرد و پرسپولیس در تهران از پس تراکتور بر بیاید.

نصف جهان در دو راهی قهرمانی و سقوط

این چنین است که می توان هفته بیست و نهم لیگ برتر را نقطه جوش لیگ بدانیم. جایی که احتمالاً اصفهانی‌ها پس از سال‌ها باید بین سقوط و قهرمانی یکی را انتخاب کنند. ذوب آهن در صورت شکست در بازی امشب احتمالاً قافیه را به سایپا می بازد و باید فصل بعد را در لیگ یک شروع کند. اما سپاهان هم در صورت امتیاز از دست دادن در دربی نصف جهان باید با قهرمانی وداع کند. تنها امید آن‌ها در این بین تراکتورسازی است که در میهمانی سرخ ها بتواند مردان یحیی را متوقف کند.تراکتور خودش برای سهمیه می جنگد و با حضور فیروز کریمی اوضاع بهتری نسبت به قبل دارد. برای تبریزی ها که ماشین سازی شان سقوط کرده کسب سهمیه می تواند مرهمی بر زخم های عمیق آن‌ها در این فصل باشد.سرخپوشان تبریزی اگرچه آن تیم پرستاره ابتدای فصل نیستند، اما با ترکیبی منسجم تردر این اواخر بهتر ظاهر شده اند. ولی خب،پرسپولیس در یک قدمی گلات قهرمانی تیمی سرپنجه است که در خانه فقط برای پیروزی می جنگد. این تیم اگرچه در بیرون میدان با حاشیه سازان در نبرد است، اما کادرمدیریتی تیم فعلاً اجازه نداده اند جو تیم به‌هم بریزد. از حیث آماری از فروردین ٩٩ تا به امروز شاگردان یحیی گل‌محمدی ۵٧ مسابقه برگزار کردند که بسیار بیشتر از دیگر رقبای ایرانی‌اش محسوب می‌شود. با این حال آن‌ها تنها در پنج مسابقه شکست خورده و بازنده از زمین خارج شده‌اند که آماری جالب توجه را نصیب شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌کند. کسب امتیازات کامل از این دو بازی و شاید در بدترین حالت عدم شکست در دو بازی پیش‌رو با کمی اقبال آن‌ها را بار دیگر بر بام فوتبال ایران قرار می دهد و یک رکورد تاریخی دست‌نیافتنی را نصیب یحیی و سرخ‌ها می کند. اما در دیگر بازی های مهم سایپا به دیدار آلومینیوم اراک می رود تا آخرین شانسش را برای بقا امتحان کند.شکست نارنجی پوشان و کامیابی ذوب آهن یعنی پایان دلهره فانوس بدستان.در عین حال یک رقابت مهمی هم در میانه بالایی جدول برای کسب سهمیه آسیا بین فولاد و گل گهر وجود دارد که باعث می شود مسابقاتی چون فولاد – صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان و گل گهر هم حساس شود.

یکشنبه ۳ مرداد ساعت ۲۱:۱۵: پرسپولیس – تراکتور/ مس رفسنجان - پدیده مشهد/ماشین‌سازی‌تبریز -  پیکان/سایپا - آلومینیوم اراک/نفت‌ مسجدسلیمان – گل گهر/فولاد - صنعت نفت/نساجی – استقلال/ سپاهان - ذوب آهن 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.