یک مقام دولت باراک اوباما پیش‌بینی کرد که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

مقام اسبق آمریکا: بایدن پیش از پایان دوران ریاست جمهوری استعفا خواهد داد

قدس آنلاین: «رانی جکسن» پزشک مخصوص کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» پیش‌بینی کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، پیش از به پایان رساندن دوره ریاست جمهوری خود استعفا دهد.

این مقام سابق آمریکایی پیش‌بینی کرد، جو بایدن که با ۷۸ سال سن سالخورده‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است پیش از پایان ریاست جمهوری یا پیش از آن‌که با متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا مواجه شود، استعفای خود را اعلام کند.

متمم ۲۵ قانون اساسی درصورتی فعال می‌شود که رئیس‌جمهوری در آمریکا فوت کند، یا عدم صلاحیتش برای این مقام محرز شود. رانی جکسون در یک مصاحبه تلویزیونی از سلامت عقلی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «او گیج و گنگ به نظر می‌رسد، او به سختی می‌تواند یک جمله بگوید. باید او را تحت معاینه قرار داد و نتایج را به اطلاع عموم رساند.»

جکسن پیش‌تر نیز نسبت به «فراموشی و عدم حضور ذهن» بایدن ابراز نگرانی کرده بود. او گفته بود عدم توانایی بایدن در پاسخ دادن و گاف‌هایی که می‌دهد نشان از زوال قل او نیست بلکه این یک مشکل رفتاری است. او در این باره نیز گفت: «می‌توانید به گذشته رجوع کنید و ببینید ۴۰ سال پیش نیز او چنین گاف‌هایی می‌داد. او گیج است و نمی‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.