مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: میزان نذورات عید قربان در سال جاری در مجموع حدود ۲۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و بیش از صددرصد رشد کرده است.

مشارکت ۲۵ میلیارد ریالی مردم در طرح عید قربان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اسماعیل‌زاده افزود: ناذران از سه روش اهدای گوسفند زنده، پرداخت هزینه یک رأس گوسفند و یا پرداخت مبلغ دلخواه در قالب «قربانی مشارکتی» امکان سهیم شدن در این طرح ویژه را داشتند، که در مجموع امسال شاهد دریافت ۵۴۴ گوسفند کامل برای قربانی و همچنین ۲ هزار و ۶۸۰ مورد مشارکت برای انجام قربانی بودیم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: جمع‌آوری بخش اعظم مبلغ اهدایی نذورات عید قربان امسال از طریق قربانی مشارکتی با پرداخت مبلغ دلخواه، نشان‌دهنده مشارکت اقشار مختلف مردم در نذورات عید قربان سال ۱۴۰۰ است.

اسماعیل‌زاده افزود: همچنین بیشتر مبلغ اهدایی نذورات عید قربان سال جاری به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌های اینترنتی «باب الجواد(ع)» و اپلیکیشن رضوان و راه‌های پرداخت الکترونیکی دریافت شده بود.

توزیع گوشت های قربانی بین محرومان سراسر کشور

اسماعیل زاده تصریح کرد: این نذورات مردمی که با همکاری بنیاد بهره وری موقوفات و کانون های خادمیاری بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور دریافت شده بود، پس از ذبح دام و آماده سازی گوشت قربانی‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بین اقشار محروم و کم‌برخوردار نقاط مختلف کشور توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت اداره کل نذورات آستان قدس رضوی به نشانی nazr.razavi.ir و به نام «باب الجواد(ع)»، می‌توانند با چگونگی پرداخت نذورات به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و شیوه های مشارکت در این سنت حسنه آشنا شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.