بجنورد- مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی از پرداخت ۸۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن به متقاضیان استان طی سه‌ماهه سال جاری خبر داد.

پرداخت ۸۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن به متقاضیان خراسان شمالی

مرتضی ناصری در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: شعب بانک مسکن استان در سه‌ماهه اول سال جاری در بخش‌های مختلف مشارکت مدنی، فروش اقساطی خرید مسکن، قرض‌الحسنه، جعاله، مرابحه و ... در کل با پرداخت هزار و ۲۵۶ فقره پرونده تسهیلاتی به ارزش ۸۱۳ میلیارد ریال عملکرد مطلوبی را از خود ارائه کرده‌اند.

وی افزود: میزان پرداخت تسهیلات در سه‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ در مقایسه با تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی حکایت دارد. 

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی سیاست‌گذاری اعتباری در سال جاری را در مسیر تولید و پشتیبانی ارزیابی کرد و گفت: بانک مسکن به‌عنوان تنها بانک تخصصی حوزه مسکن بخش اعظمی از تسهیلات خود را در جهت تحرک بخشی به ساخت‌وسازها اختصاص داده است، به‌نحوی‌که با پرداخت ۲۲۱ میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی در قالب ۱۵۵ فقره پروژه ساختمانی، سهم حدود ۳۰ درصدی از تسهیلات خود را صرف ساخت‌وسازها کرده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

 ناصری با اعلام خبر پرداخت ۱۳۵ میلیارد ریالی تسهیلات خرید مسکن در قالب ۱۹۶ فقره پرونده تسهیلات خرید مسکن و پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تعمیر مسکن در قالب ۲۳۰فقره پرونده تسهیلاتی، گفت: درحالی‌که بانک مسکن آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات خرید و تعمیرات مسکن را دارد، اما با به ثبات رسیدن قیمت مسکن در بازار، انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها باعث شده است تسهیلات پرداختی در این دو بخش با کاهش تقاضا مواجهه باشد.

وی ادامه داد: به‌نحوی‌که این عدم تمایل به خرید در بازار مسکن کاهش حدود ۳۳ درصدی در دریافت تسهیلات مسکن در این دو بخش را به همراه داشته است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه بخش های مختلف به ارزش ۶۷ میلیارد ریال گفت: تسهیلات پرداختی در بخش قرض‌الحسنه در مقایسه با رقم پرداختی در مدت مشابه در سال گذشته، با ۵۸ درصد رشد همراه بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.