مصدومیت شدیدی که برای مرتضی پورعلی گنجی در چین به وجود آمد و این مدافع بلند قامت در جریان بازی شن زن با پارگی رباط پا مواجه شد، معادلات تازه‌ای را در خط دفاع تیم ملی به وجود خواهد آورد.

اسکوچیچ به دنبال مدافع جانشین «پورعلی گنجی» معادله جدید تیم ملی

پورعلی گنجی جزو مدافعانی است که درسال‌های اخیر غالباً در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته و اسکوچیچ نیز حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده بود تا تیمش را به جام جهانی سوق دهد اما چرخش نامناسب روی پای چپ در جریان بازی‌های لیگ چین  سبب شد تا این مدافع نیز با پارگی رباط پا مواجه شود.

پورعلی گنجی درجام جهانی ۲۰۱۸ یکی از ستون‌های تیم ملی بود و نمایش درخشانی از خود به جا گذاشت و بسیار امیدوار است تا یک جام جهانی دیگر را در کارنامه خود به ثبت برساند اما مصدومیت اخیر قدری آینده او را با تیم ملی مبهم کرده و مشخص نیست که او درجام جهانی آینده به میدان خواهد رفت یا خیر؟!

 پورعلی گنجی برای مداوای پایش هنوز به این نتیجه نرسیده که در چین اقدامات لازم را انجام دهد یا اینکه به تهران بیاید. حتی صحبت از حضور او درقطر و  کمپ اسپایر هم هست اما هرچه باشد مدافع ملی پوش فوتبال ایران هفت ماه دوری از میادین را تجربه خواهد کرد و به طور قطع بعد از رسیدن او به شرایط مسابقه، تکلیف تیم ملی برای صعود به جام جهانی نیز روشن شده است.

 پورعلی گنجی دراین ایام باید آرزو کند که تیم ملی دوباره به جام جهانی برود تا برای دومین بار شانس حضور در این سطح از رقابت را تجربه کند اما باید توجه داشت که ممکن است بازگشت او به ترکیب تیم ملی نیز با دشواری‌هایی همراه باشد چون بازیکنان جانشین از همین حالا به خط شده‌اند تا در اردوی آینده تیم ملی حضور یابند.

 یکی از مهم ترین بازیکنانی که مد نظر اسکوچیچ قرار گرفته، سیاوش یزدانی، مدافع استقلال است. گفته می‌شود او نزدیک ترین گزینه برای حضور دراردوی آینده تیم ملی است و به احتمال زیاد اسکوچیچ از این مدافع برای جانشینی پورعلی گنجی استفاده خواهد کرد.

 از سویی زمزمه‌هایی مبنی بر دعوت از مرادمند نیز به تیم ملی شنیده می‌شود که این یکی با درصد کمتری است. اما حضور یزدانی را می‌توان یک اتفاق نزدیک به واقعیت تلقی کرد و او بیشترین شانس را برای جانشینی مدافع مصدوم تیم ملی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.