سخنگوی شورای نگهبان از بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده 206 قانون آیین نامه داخلی مجلس در جلسه امروز این نهاد خبر داد

بررسی طرح الزام پاسخگویی وزرا به تذکرات نمایندگان در شورای نگهبان

قدس آنلاین: هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توئیتری خود نوشت: ‏در جلسه دیروز عصر شورای نگهبان (سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰) چند مصوبه از جمله "طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۲۰۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی" و "لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور" مورد رسیدگی قرار گرفت.

بررسی یک طرح دو فوریتی و یک لایحه در شورای نگهبان

نمایندگان مجلس هفته گذشته در مصوبه‌ای با اصلاح ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس دستگاه های اجرایی را موظب کردند تا به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان پاسخ دهند.

بر اساس ماده واحده این طرح، در صدر ماده (۲۰۶) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از عبارت «کتبا» عبارت «یا از طریق سامانه قانون گذاری و نظارت» افزوده می شود و در انتهای ماده پس از عبارت «ابلاغ می نماید»، متن «مخاطب تذکر موظف است پاسخ تذکر خود را حداکثر تا یک ماه منعکس نماید و فوراً در سامانه مذکور ثبت نماید.» اضافه می شود.

همچنین مقرر شد که هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات به همراه پاسخ آن را با رعایت طبقه بندی مکاتبات، در سامانه رسمی مجلس شورای اسلامی برای عموم منتشر کند و به اطلاع تذکردهنده برساند.

بر اساس ماده الحاقی به ماده واحده این طرح، پس از انقضای مهلت توسط هیئت رئیسه، موارد عدم پاسخ و یا تأخیر پاسخ به طور مشخص منتشر می‌شود و در صورت سوال یا استیضاح در خصوص موضوع تذکر باید رأساً توسط کمیسیون و یا با اعلام نماینده تذکر دهنده و یا یکی از سوال‌کنندگان و یا استیضاح کنندگان در گزارش کمیسیون درج شود.

سخنگوی شورای نگهبان البته نگفته است که شورای نگهبان ایرادی به این دو طرح و لایحه گرفته؟ یا آبررسی نها را تایید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.