مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی گفت: هم اینک ۱۲۳ هزار و ۱۳۵ بازنشسته و موظف عضو صندوق استان هستند که ۶۲ درصد این جمعیت را مردان و ۳۸ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

۱۲۳ هزار نفر از خدمات صندوق بازنشستگی خراسان رضوی استفاده می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کریم دادی  افزود: از این تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۳نفر بازنشسته و ۲۷ هزار و ۴۰۲ نفر موظف عضو صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با ۷۴ هزار و ۲۳۳ نفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۱ هزار و ۵۵۱ نفر، اداره کل جهاد کشاورزی با سه هزار و ۱۹۱ نفر در رتبه اول تا سوم تعداد اعضای صندوق هستند همچنین شهرداری مشهد با ۲ هزار و ۵۸۹ نفر، استانداری خراسان رضوی با ۲ هزار و ۱۷۸ نفر، دانشگاه فردوسی مشهد با هزار و ۹۱۶ و دادگستری خراسان رضوی با هزار و ۴۵۴ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی با بیان این که بالاترین سن بازنشسته استان ۱۰۳ سال است افزود: کمترین سن نیز ۳۵ سال و میانگین سنی بازنشستگان استان ۶۹ سال است.
کریم دادی افزود: متوسط حقوق بازنشستگان پس از متناسب سازی حقوق مشترکان، از ۳۷ میلیون ریال به ۷۱ میلیون ریال افزایش یافت. همچنین ۱۵ هزار و ۳۱۲ فقره حکم فوق العاده ایثارگری و ۷۸ هزار و ۱۰۵ حکم افزایش گروه حقوقی بازنشستگان قبل از سال ۹۶ تاکنون صادر شده است.
وی اضافه کرد: پارسال به ۱۶ هزار و ۸۵۳ نفر وام به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و در سال ۹۸، ۱۸ هزار و ۹۲۱ فقره وام کم بهره ۷۰ میلیون ریالی پرداخت شد. همچنین طی سه سال اخیر ۶۵ هزار و ۴۶۰ فقره وام به طور میانگین ۷۳ میلیون ریالی به بازنشستگان این صندوق در خراسان رضوی پرداخت شده است.

از سال ۸۶ روز ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز  نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است عنوان شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.