معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶ درصد جمعیت گروه هدف در مراکز زیرپوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند که از این نظر از متوسط کشور کمی جلوتر هستیم.

واکسیناسیون ۱۶ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر مهدی قلیان گفت: تاکنون حدود ۱۶ درصد جمعیت گروه هدف در مراکز زیرپوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند که از این نظر از متوسط کشور کمی جلوتر هستیم و امیدواریم با همدلی و همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها بتوانیم تا پایان آبان ماه امسال تمام جمعیت هدف در استان را واکسینه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در مراکز زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق می‌شود که امیدواریم در چند روز آینده به ۶۰ هزار تزریق روزانه نیز برسیم.

وی افزود: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کاهش داشته است ولی ممکن است این افراد دوباره به کرونا مبتلا شوند بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان ضروری است.

قلیان ادامه داد: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه ۴۰۰ نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اکنون شاهد افزایش تورهای زیارتی و اردوهای مختلف از سوی ارگان‌ها و موسسات به مشهد هستیم و این در حالی است که وضعیت این شهر از نظر شیوع کرونا خوب نیست و امیدواریم با تصمیم به موقع مسوولان در ستاد مقابله با کرونا و جلوگیری از سفر به مشهد، دچار مشکلات بیشتر نشویم.

وی با اشاره به برخورد با متخلفان از دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد: با دستور استاندار خراسان رضوی از ۲ روز گذشته شاهد پلمب بیش از ۱۰۰ تالار عروسی و باشگاه ورزشی متخلف در این استان بودیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.