مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پیک پنجم کرونا ۲۸۳ مادر باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شد که از این تعداد ۱۲۰ مادر در مراکز درمانی بستری شدند.

 پیک پنجم کرونا در مشهد ۱۲۰ مادر باردار را راهی بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان بابیان اینکه مادران باردار، کودکان و سالمندان از گروه‌هایی محسوب می‌شوند که نسبت به سایر گروه‌ها باید مراقبت بیشتری از آنان شود و در این راستا برنامه‌های غربالگری و مراقبت به‌طور مستمر در مناطق زیرپوشش در حال انجام است خاطرنشان کرد: در پیک پنجم کرونا ۲۸۳ مادر باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شد که از این تعداد ۱۲۰ مادر در مراکز درمانی بستری شدند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این مدت ۳۳۰ کودک و ۶۳۷ سالمند در مناطق زیرپوشش این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند و تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.

وی یادآور شد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۶۹ هزار و ۵۵۹ تست پی سی آر از گروه‌های سنی زیرپوشش انجام‌شده است که از این تعداد نتیجه سه هزار و ۱۹۵ مورد مثبت بوده است.

دکتر احمدیان بابیان اینکه پیک پنجم کرونا به‌سرعت در حال چرخش در استان است و بهترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری خودکنترلی و خود مراقبتی است اظهار کرد: استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از اصول پیگیری از کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.