مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه برنامه هیأت‌ها به مناسبت غدیر در ۱۱۰ نقطه از کشور برگزار شد، گفت: پخت ۵۵۰ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در ۷۸ منطقه از سوی هیأت‌ها انجام شد.

هیأتی‌ها در غدیر امسال ۵۵۰ هزار پرس غذا برای نیازمندان آماده کردند

به گزارش قدس آنلاین، هادی شعبانی، مسؤول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه نیروهای هیأت امسال در عید غدیر برنامه‌های جشن و اطعام غدیر را به صورت ویژه پیگیری کرده‌اند، اظهار کرد: مجموعه میاندار خدمت، پویش مائده غدیر را در ۱۱۰ نقطه از کشور با محوریت هیأت‌های مذهبی و هدف پخت ۵۵۰ هزار پرس غدای گرم و توزیع میان نیازمندان دنبال کرده است.

وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت با هدف مشاوره پزشکی و ایستگاه‌های صلواتی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نقاط مختلف کشور با توجه به شرایط ویژه هر منطقه، به همت هیأتی‌ها انجام شده است.

مسؤول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه میاندار خدمت نمادی از هیأت‌های خدمات‌رسان کشور است، گفت: هیأت‌هایی که دغدغه مردم به ویژه محرومان را دارند در کنار نکوداشت و تعظیم شعائر دینی، دستگیری از نیازمندان را به‌ عنوان یک هیأت اجتماعی دنبال کرده‌اند.

وی از داشتن خیریه، صندوق قرض‌الحسنه و موکب اربعین به‌ عنوان برخی از ویژگی‌های هیأت‌های خدمات‌رسان نام برد و گفت: میاندار خدمت با استفاده از ظرفیت دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر، ایجاد ارتباط میان مسؤولان هیأت‌های مذهبی خدمات‌رسان را دنبال کرده و تا به امروز هزار و ۱۱۰ هیأت در دایره میاندار خدمت شناسایی شدند که درحال فعالیت هستند.

شعبانی از اجرای پویش هر هیأت یک روستا با هدف کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه یاد کرد و گفت: ساخت منازل برخی از روستاهای کرمانشاه از شاهکارهای هیأتی‌ها بود؛ چرا که خادمان هیأت اولین گروهی بودند که کلید خانه‌های نوساز را به زلزله‌زدگان تحویل دادند.

وی با اشاره به پویش‌های سین هشتم با هدف کمک به سیل‌زدگان، یا ساقی‌العطاشا با هدف آبرسانی به آبادان و سیستان و بلوچستان و خادمان سلامت با هدف کمک به نیازمندان کرونایی و ضدعفونی معابر تصریح کرد: هیأتی‌ها در هر نقطه و محله‌ای که نیاز بوده، ورود کردند تا به مردم خدمت کنند.

شعبانی جبهه شدن هیأت‌ها برای انجام فعالیت‌های قرارگاهی و استفاده از بستر فضای مجازی با محوریت نرم‌افزار جبهه برای مدیریت حرکت‌های جهادی را از جمله دستاوردهای اخیر میاندار خدمت برشمرد و گفت: اتفاقی که در غدیر امسال به صورت کارویژه رقم خورد، پخت و توزیع ۵۵۰ هزار غذای گرم است که به‌غیر از هیأت‌های خدمات‌رسان دیگر هیأت‌های مذهبی نیز اطعام غدیر را دنبال کردند با این تفاوت که این اطعام ۵۵۰ هزار پرسی، میان نیازمندان توزیع و در کنار اطعام جشن‌ها هم برگزار و در ۷۸ نقطه نیز بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی و جشن خیابانی در ۹۰ نقطه و ایجاد ایستگاه سلامت در ۴۰ نقطه از کشور خبر داد و گفت: در ۱۰ نقطه از مناطق، برادران اهل‌سنت به‌نوعی در برگزاری مراسم جشن و شادی سهیم بوده و حضور داشته‌اند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.