مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با هدف بسترسازی برای نقش‌آفرینی اجتماعی بانوان، طرح «مادران ارزش‌ آفرین» را ویژه بانوان سرپرست خانوار محلات حاشیه شهر مشهد تدوین و به تازگی مراحل مقدماتی آن را به مرحله اجرا گذاشته است.

اشتغال‌زایی خانواده‌محور با طرح «مادران ارزش‌ آفرین»

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دژبرد؛ رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با تشریح نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح، مادران و زنان سرپرست خانوار در محلات مختلف شهر مشهد شناسایی و در رده‌های مختلف کارآفرینی دسته‌بندی و متناسب با سطح آنها، از آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی مرتبط با کارآفرینی بهره و مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در راستای طرح‌های اشتغال‌محور مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی است اما اصل بر مدلی از کارآفرینی است که برای بانوان ارزش‌آفرین باشد.

دژبرد در ادامه در رابطه با مرحله اولیه اجرای این طرح توضیح داد: رابطین کارآفرینی بین مرکز امور بانوان و مخاطبان طرح، از میان بانوان فعال اجتماعی در محلات هدف شناسایی شده و اکنون در مرحله گذراندن مصاحبه و توانمندسازی برای شروع فعالیت در محله خود هستند.

رئیس مرکز بانوان بنیاد کرامت رضوی افزود: فاز مقدماتی طرح برای ۳۰ محله از سه منطقه ۲، ۵ و ۱۳ تعریف شده و ۴۵ رابط کارآفرینی از این محلات معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: رابطین پس از توانمند شدن وارد محلات می‌شوند و نسبت به شناسایی بانوان سرپرست خانوار محله خود در چهار سطح شامل زنان سرپرست خانوار بی‌انگیزه، بانوان دارای انگیزه اما فاقد فن و مهارت درآمدزا، زنانی که استعداد خود را شناخته و کاری را آغاز کرده‌اند اما دانش توسعه اشتغال خود را ندارند و بانوانی که کارآفرین حرفه‌ای و موفق هستند، اقدام می‌کنند.

دژبرد به نوع آموزش‌ها و خدمات ارائه شده به چهار سطح مخاطب طرح اشاره و گفت: برای هریک از دسته‌های شناسایی شده، بسته به نیازشان اقدامات لازم در باغ اردوگاه خاتون و نیز خود محلات در نظر گرفته شده؛ در این مسیر، رابطین و نیز بانوان دو سطح توانمندتر به سطوح پائین‌تر از خود کمک می‌کنند.

وی با تشریح دیگر بخش‌های تعریف شده در این طرح بیان کرد: علاوه بر این، در هر محله، صندوقی با کمک معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در کنار مشارکت‌های خیرین تشکیل می‌شود تا از بانوان دو سطح ضعیف‌تر برای رشد به سطوح بالاتر از نظر مالی حمایت شوند.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: این طرح با نگاه اصلاح شده، از دل آسیب‌های تجربه شده از کارآفرین سازی صرف بانوان خارج شده و درصدد جایگزینی فرهنگ اشتغال خانواده‌محور با اشتغال خانگی است.

وی یادآورشد: مرحله میدانی طرح «مادران ارزش‌ آفرین» قرار است تا اول شهریورماه در سه محله به صورت پایلوت به مرحله اجرا درآید و در صورت موفقیت در سطح بومی، تدابیر لازم برای اجرا در سطح ملی اندیشیده خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.