۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 763244

فرماندار تربت‌جام گفت: اکنون ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان این شهرستان بستری هستند و اعلام این موضوع به معنی به صدا در آمدن آژیر خطر در این منطقه است.

آژیر خطر کرونا در تربت‌جام

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حمیدی اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته تنها سه بیمار مبتلا در بخش کرونای بیمارستان سجادیه بستری بودند که با آغاز پیک پنجم کرونا آمار بستری بیماران مبتلا به ۶۰ نفر افزایش یافته و وضعیت شهرستان را در حالت قرمز قرار داده است.

وی با اشاره به فوت سه نفر از مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزود: طی ۱۰ روز گذشته ۱۲ نفر بیمار بد حال در بخش آی. سی. یو تحت مراقبت‌های ویژه هستند و این در حالی است که قبل از این وضعیت شهرستان زرد بود و تقریبا بیماری در بخش کرونا بستری نبود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: برگزاری مجالس در روستاها که غیر قابل پیش‌بینی و کنترل هستند یکی از عوامل اصلی برای افزایش شیوع ویروس در بین افراد به شمار می‌رود؛ در همین مدت بنا بر گزارشی از برگزاری یک مجلس عروسی در یکی از روستاهای شهرستان نتیجه تست ۶۸ نفر مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه توضیح داد: تردد افراد مبتلا به نقاط مختلف سبب انتشار ویروس شده و زنجیره این اپیدمی را گسترش می‌دهد، عامل اصلی قطع  این زنجیره خود شهروندان هستند عدم حضور مردم در محافل عمومی سبب کاهش بیماری خواهد شد.

حمیدی مطرح کرد: ویروس کرونا از نوع دلتا از مرزهای جنوبی و شرقی وارد کشور شده است و بعد از یک دوره آرامش مجدد کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها درگیر پیک پنجم کرونا شدند، همچنین آلوده شدن مشهد به ویروس و مراودات و ترددهای شهروندان تربت‌جامی به مشهد موجب انتقال بیماری به شهرستان شده است.

۷۰ درصد جمعیت هدف در تربت‌جام واکسینه شده‌اند

وی اظهار کرد: از ابتداء آغاز طرح واکسیناسیون تا کنون ۷۰ درصد جمعیت هدف در این شهرستان واکسینه شدند و به اندازه تمام افراد جامعه تعریف شده واکسن موجود است.

حمیدی گفت: از امروز طرح واکسینه شدن ۳۰۰۰ نفر از کادر آموزش و پرورش آغاز شده و به میزان تمام افراد معرفی شده در این طرح واکسن آماده است.

وی مطرح کرد: یکی از علت‌های واکسن هراسی در بین افراد دامن زدن به شایعات است، عده‌ای ندانسته و بدون علم و آگاهی موارد اشتباهی را به واکسینه شدن ارتباط می‌دهند که همین عامل سبب شده افراد مسن کمتر از واکسن استقبال کنند.

فرماندار تربت‌جام تاکید کرد: واکسن یک نوع ایمنی در برابر این ویروس خطرناک است و هرچه مردم از طرح واکسیناسیون بیشتر استقبال کنند به زودی شاهد از بین رفتن کرونا خواهیم بود.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: برای قطع زنجیره کرونا از هرگونه تجمعات و سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند، با توجه به وضعیت خطرناک در تربت‌جام طبق مصوبات ستاد کرونای شهرستان طرح منع ترددها اجرا و کلیه مراسم و تجمعات تعطیل شده همچنین پاساژهای سرپوشیده، تالارها، رستوران‌ها، جمعه بازارها تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.