محمد شمص با اشاره به اینکه اسرائیل در تنش زایی اخیر خود علیه لبنان دچار اشتباه محاسباتی شد گفت: حزب الله با پاسخ به رژیم صهیونیستی نشان داد در آمادگی کامل است.

"اسرائیل" در تنش زایی اخیر دچار اشتباه محاسباتی شد/حزب الله نشان داد که در آمادگی کامل است

«محمد شمص» استاد دانشگاه بیروت و مدیر وب سایت تحلیلی «الخنادق» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با تنش زایی اخیر رژیم صهیونیستی با حزب الله و پاسخ مقاومت لبنان به آن گفت: من معتقدم این تنش زایی اسرائیل یک تلاش صهیونیستی برای برهم زدن موازنه قدرت و درگیری بین دو طرف بود.

محمد شمص افزود: رژیم صهیونیستی به صورت مستمر عملیات‌هایی را در مرز با لبنان انجام می‌دهد و حزب الله تاکنون خویشتنداری می‌کرد اما این بار این معادله را تثبیت کرد که هرگونه تجاوز اسرائیل به خاک لبنان با پاسخ قاطع مقاومت همراه خواهد بود بنابراین پاسخ اخیر حزب الله به تنش زایی اسرائیل آنها را غافلگیر و تلاش آن برای برهم زدن موازنه قدرت و درگیری را ناکام کرد.

استاد دانشگاه لبنان ادامه داد: صهیونیست‌ها انتظار نداشتد که حزب الله به این تنش زایی آنها پاسخ دهد و انتظار داشتند که حزب الله فقط به صدرو بیانیه بسنده کند، اما درست است که حزب الله به دنبال جنگ نیست و نمی خواهد جنگ دربگیرد اما هر زمان که اسرائیل به لبنان تجاوز کند، حزب الله برای مقابله و پاسخ آمادگی دارد.

وی در ارتباط با انتقاد رسانه‌های اسرائیلی از ضعف این رژیم در مقابل حزب الله طی این درگیری‌ها گفت: آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، به وضوح مشخص می‌کند که فضای عمومی سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی از جنگ با حزب الله و مقاومت اسلامی ترس دارند. آنها در نبرد "شمشیر قدس" با فلسطینی ها شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند و می‌دانند که شرایط جنگ با حزب الله با گروه‌های مقاومت فلسطین بسیار متفاوت است و نتایج بسیار خفت باری را برای آنها رغم خواهد زد که تاب آن را ندارند.

مدیر وب سایت تحلیلی «الخنادق» اضافه کرد: در نتیجه بله، اسرائیل در دو سطح سیاسی و نظامی از جنگ با حزب الله ترس دارد و علاوه براین، اسرائیلی ها نیز به شدت از هرگونه درگیری با حزب الله نگران هستند زیرا بسیار هزینه بر خواهد بود.

محمد شمص در پاسخ به این سؤال که اسرائیل در کجای حساب و کتاب خود اشتباه کرده است، توضیح داد: اسرائیل سعی می‌کند با تجاوزهای خود به لبنان و سوریه و به حساب اینکه نه خود آن و نه طرف‌های مقابل خواهان جنگ است، پاسخی دریافت نخواهد کرد و قواعدی را برای خود تثبیت خواهد کرد، این بار نیز برهمین اساس چنین اقدامی را انجام داد ولی حساب و کتاب آن اشتباه از آب درآمد و  حزب الله تجاوز آن را بدون پاسخ نگذاشت.

مدیر وب سایت تحلیلی «الخنادق» در پاسخ به این سوال که اگر حزب الله به تجاوز اسرائیل پاسخ  نمی‌داد چه اتفاقی رخ می‌داد، گفت: اگر مقاومت به این تجاوز اسرائیل پاسخ نمی‌داد، این رژیم موفق می‌شد تا معادله جدیدی را در درگیری با مقاومت تثبیت کند اما علی رغم آنکه حزب الله در حال تعامل با مشکلات داخلی و مشغول به آن بود، شاخه نظامی آن در آمادگی کامل به سر می‌برد و برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز صهیونیستی آماده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.