هیئت اعزامی از کشور لبنان به میزبانی معاونت امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، به مشهدالرضا(ع) و بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

تشرف هیئتی بلند پایه از کشور لبنان به بارگاه منور رضوی

به گزارش قدس آنلانی، وزیر فرهنگ و ارشاد کشور لبنان به همراه نماینده ریاست مجلس لبنان و عضو هیئت رئیسه جنبش عمل پس از زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا(ع) با فعالیت‌های فرهنگی  و مذهبی آستان قدس رضوی آشنا شده و از کتابخانه مرکزی بازدید کردند.

در این دیدار هیئت اعزامی از کشور لبنان ضمن آشنایی با گنجینه ارزشمند کتابخانه آستان قدس رضوی، از نزدیک با فعالیت‌های محققان در گروه‌های مختلف علمی و کتابخانه‌های تخصصی گوناگون آشنا شده و ابراز علاقه کردند تا محققان و پژوهشگران لبنانی نیز بتوانند از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند.

عباس مرتضی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد کشور لبنان نیز پس از بازدید از مجموعه کتابخانه آستان قدس رضوی ضمن ابراز شگفتی از ذخایر ارزشمند نسخ خطی و چاپخانه موجود دراین مجموعه عظیم، اعلام آمادگی کرد تا صفحه جدیدی در روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کشور لبنان با محوریت امکانات ارزشمند علمی و فرهنگی در آستان قدس رضوی گشوده شود.

وی نسبت به اعزام دانشجویان، پژوهشگران و محققان لبنانی برای بهره‌مندی از آثار ارزشمند فرهنگی و تمدنی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی آمادگی خود را اعلام و بر عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین وزارت فرهنگ کشور لبنان و آستان قدس رضوی تاکید کرد.

در پایان این دیدار، از سوی معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پرچم متبرک عزای امام حسین(ع) ویژه ایام دهه محرم به هیئت اعزامی جنبش عمل اهدا شد؛ این پرچم در ایام عزای سیدالشهدا(ع) در اجتماع اصلی شیعیان لبنان به اهتزاز در خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.