سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی امضای توافقنامه همکاری میان حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران به منامه هشدار داد جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت خود با هیچ کس مسامحه نمی‌کند و شوخی ندارد.

هشدار جدی سخنگوی وزارت امور خارجه به حکومت بحرین

قدس انلاین: سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد موضع و واکنش تهران به امضای توافقنامه همکاری میان حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی برای آنچه مقابله با جمهوری اسلمی ایران در حوزه ایده‌ها نامیده شده، با تاکید بر اینکه  رژیم اشغالگر ریشه چند دهه‌ای ناامنی، ترور و خشونت در منطقه و جهان بوده است.، گفت: این رژیم سمبل یک رژیم نامشروع و بی آبرو در نظام بین‌الملل بوده و تمامی کشورهایی که با محاسبه اشتباه، خودشان را به رژیم اشغالگر قدس نزدیک کردند، متاسفانه نه تنها گرد این ناامنی و بی آبرویی دامن آنها را هم می‌گیرد، بلکه خودشان هم به عنوان منبع ترور و ناامنی به دنیا و منطقه معرفی می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی جایی پا نگذاشته مگر بلافاصله در آنجا ناامنی بوده است. علتش هم واضح است، چون حیات و ممات این رژیم در بحران افکنی، خشونت، خونریزی و ترور است. ناآرامی است که به این رژیم اجازه می‌دهد به حیات نامشروع خودش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت خودش به سر می‌برد، گفت: این یک اشتباه محاسباتی بسیار بد است اگر کسی فکر کند با تمسک به این رژیم نامشروع می‌تواند برای خودش امنیت بخرد.

وی تصریح کرد: امنیتی که رژیم اشغالگر قدس از کشورهای فرامنطقه‌ای می‌خرد به گرانترین وجه ممکن به آنهایی که اعتماد به نفس ندارند می‌فروشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده بدون هیچ گونه اغراقی که در خصوص امنیت ملی خودش با هیچ کسی در هیچ نقطه‌ای مصالحه نمی‌کند و با کسی هم شوخی ندارد. همگان بدانند که جمهوری اسلامی ایران با زبان منطق و در عین حال زبان قاطع از منافع خودش و مردم خودش دفاع می‌کند.

گفتنی است: دو مقام بحرینی و صهیونیستی روز یکشنبه تفاهم‌نامه‌ای را با هدف مقابله با ایران در زمینه جنگ ایده‌ها امضا کردند.

این تفاهم نامه میان «دور گلد» رئیس مرکز امور عمومی بیت‌ المقدس  با «عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون روابط بین‌الملل بحرین امضا شد.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضاء کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.