مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: نتیجه هزار و ۱۴۱ مورد آزمایش تشخیص طبی کرونا بر روی شهروندان قوچانی ظرف ابتدای مرداد ماه جاری تاکنون نشانگر مثبت بودن ۴۴ درصد این آزمایشها به معنای ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح شهرستان است.

نتیجه حدود نیمی از آزمایشهای تشخیص طبی کرونا در قوچان مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فرشید فتحی‌مقدم افزود: ظرف چند هفته‌ اخیر روند مراجعه به مرکز آزمایش تشخیص طبی کرونا در قوچان بخاطر بی‌توجهی شهروندان نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه بالا رفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس ظرف ۲۰ روز اخیر نتیجه ۵۰۸ مورد از آزمایشهای تشخیص طبی کرونا در شهرستان قوچان مثبت و نشانگر ابتلا این تعداد به بیماری کووید ۱۹ بوده است.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: هم‌اینک پنج بخش از مجموعه بخشهای فعال در بیمارستان موسی بن جعفر این شهر به پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص‌ دارد.

وی افزود: ۹۸ شهروند قوچانی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ هم‌اکنون در بیمارستان موسی بن جعفر این شهر بستری هستند که وضعیت بیماری ۱۷ نفر از این افراد وخیم است.  

دکتر فتحی‌مقدم ادامه داد: همزمان با روند صعودی روافزون ابتلا به ویروس کرونا در قوچان تنها ظرف یک هفته اخیر ۸۲۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در سطح این شهرستان شناسایی شده‌اند.

وی گفت: هشت هزار و ۶۶۷ نفر از ابتدای آغاز بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قوچان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان افزود: ظرف این مدت تاکنون ۳۲۲ نفر از شهروندان کرونازده در این شهرستان جان باخته‌اند.  

وی شمار شهروندان قوچانی بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ را هم هفت هزار و ۱۷۵ نفر ذکر و بیان کرد: عملیات واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در این شهرستان باشتاب در جریان است.  

دکتر فتحی‌مقدم افزود: گرچه تزریق واکسن کرونا در قوچان با شدت و شتاب لازم ادامه دارد اما گسترش آن در این شهرستان دچار عقب‌ماندگی شده است.

وی ادامه داد: علت این عقب‌ماندگی در قوچان رشد فزاینده شمار مبتلایان جدید بیماری کووید ۱۹ است بطوری که آمار مبتلایان به ویروس کرونا نه‌ تنها کم نشده بلکه افزایش‌ یافته  است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: رعایت دقیق و مستمر پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه توسط آحاد افراد جامعه در کنار تداوم روند واکسیناسیون، تنها راه مهار ویروس کرونا و جلوگیری از تداوم چرخه انتقال آن بین شهروندان است.  

وی افزود: شهرستان قوچان هنوز در دامنه پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا قرار دارد و به اوج نرسیده لذا بررسی آمارها نشان می‌دهد وضعیت شیوع این ویروس همه‌گیر در هفته آتی وخیم‌تر خواهد شد.

مرکز شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد واقع است. قوچان مرکب از دو بخش "مرکزی و باجگیران" ۱۸۳ روستا دارد. ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.  

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است.  

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد.  

هم‌اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از دیروز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.