مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ ساعته شدن ۶ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق پر تراکم شهر مشهد خبر داد.

۶ مرکز منتخب کرونا در شهر مشهد شبانه‌روزی شد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محمد حسن درخشان افزود: در حال حاضر از ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در شهر مشهد، ۶ مرکز ۲۴ ساعته شده اند و علاوه بر این بخش زیادی از درمانگاههای عمومی و تخصصی سطح یک و ۲ بخش خصوصی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹ هستند.  
وی اضافه کرد: بر این اساس مرکز آب و برق در بلوار فکوری، مرکز لشگر فاطمیه ۱۴، مرکز احمدی در حاشیه بلوار شهید قرنی، مرکز سیلو، مرکز سیدی در بلوار صبای غربی ۱۱و مرکز وحدت در حاشیه پارک ملت ۲۴ ساعته شدند.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۵۰ درصد مراجعات به مراکز کووید- ۱۹ غیر ضروری است و مردم می توانند پاسخ سوالات خود را از سایر مراکز درمانی دریافت کنند در حالی که این مراکز برای خدمت‌رسانی به بیماران دارای علامت است که نیاز به تست و تشخیص پزشک دارند.
درخشان افزود: عده‌ای از افراد برای یقین از عدم ابتلا به کرونا قبل از انجام واکسیناسیون به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند که از این دسته شهروندان درخواست می‌شود به سایر درمانگاهها مراجعه کنند و با ازدحام مانع روند درمان بیماران کرونایی نشوند.
وی با اشاره به این که تعداد مبتلایان پنجمین دوره اوجگیری کرونا معادل چهار موج قبلی است ادامه داد:بیماری در جامعه در حال افزایش است بنابراین اگر مردم همچنان به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه باشند شرایط بسیار وخیمی در انتظار همگان است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.