سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با اشاره به نشست این مجمع با زاکانی، گفت: در این جلسه بر ارتباط مستمر شهردار منتخب پس از شروع به کار و برگزاری جلسات مدون شهرداری با کمیته‌های تخصصی مجمع نمایندگان تهران تاکید شد.

جزئیات نشست مجمع نمایندگان استان تهران با زاکانی

قدس آنلاین: علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: نمایندگان استان تهران امروز صبح قبل از شروع جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای با موضوع انتخاب شهردار تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار منتخب شورای اسلامی شهر تهران تشکیل دادند با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و تحول در حکمرانی نسبت به سال‌های پیش از انقلاب، مدیریت شهری را یکی از عرصه‌هایی دانستند که همچنان به تغییر و تحولات جدی نیاز دارد تا این ساختار کهنه و فرسوده حاکم بر نهادهای دخیل در مدیریت شهری جای خودش را به الگویی بدیع و کارامد که ارمغان‌آور آرامش و نشاط در حیطه زندگی شهروندی باشد دهد.

وی با بیان اینکه عرصه مدیریت شهری در سال‌های پیش از انقلاب را می‌توان تبلوری از تعدی ساختاری و همه‌جانبه اقشار مرفه و برخوردار به منافع مستضعفین قلمداد کرد که با توزیع نابرابر و البته ناعادلانه خدمات شهری در راستای ترجیح اقلیت برخوردار شمال شهر بر اکثریت نابرخوردار جنوب شهری، فرایند ثابتی بود که در اغلب شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کشور توسط نهادهای مدیریت شهری بازتولید می‌شد، افزود: با توجه به اینکه این رویه با وقوع انقلاب اسلامی تا حدود زیادی تغییر کرد و توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری در نقاط مختلف شهرها در دستور کار قرار گرفت و قدم‌های خوبی هم در این زمینه برداشته شد. لکن در ادامه با حضور مدیران لیبرال و تکنوکرات در راس نهادهای مدیریت شهری، به ویژه شهرداری‌ها، موانع بسیاری بر سر راه داشتن شهری عدالت محور که خدمات و امکاناتش بصورت عادلانه در دسترس آحاد شهروندان قرار گیرد، ایجاد شد و مجددا فرایند گسیل خدمات ویژه به شمال شهر و تحمیل نابرابری‌های غیرعادلانه به جنوب شهر، توسط برخی شهرداران از سر گرفته شد.

خضریان افزود: بدون شک یکی از اضلاع اصلی سربرآوردن مناطق ویژه‌ای همچون باستی‌هیلز در محدوده‌های شهری، ارائه سرویس‌های ویژه مدیران شهری به اقلیتی برخوردار است که راه را برای تسلط پول و سرمایه بر مناسبات شهری هموار می‌کند.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر تحول زیست و سبک زندگی شهری از مدل مرسوم فعلی به سمت تحقق حیات طیبه اسلامی که ضامن آرامش و نشاط شهروندان بوده و امکان دسترسی برابر و عادلانه به کالاها و خدمات شهری را فراهم کند، افزود: نمایندگان استان تهران معتقدند برای رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات صاحب‌نظرانی هستیم که در زمینه مدیریت شهری دارای ایده‌های ایجابی با قابلیت اجرا هستند و نسبت به ابعاد تحول در حوزه حکمرانی شهری عدالت‌محور ذهنیتی اولاً روشن و ثانیاً واقعی دارند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه با چنین رویکردی ضمن استقبال از انتخاب دکتر زاکانی با روحیه عدالتخواهانه از سوی شورای شهر به عنوان شهردار تهران، انجام چنین مهمی را از شهردار منتخب تهران مطالبه کردند. همچنین با عنایت به خلاء حضور ایشان به عنوان یکی از نمایندگان قم در مجلس، نسبت به یاری رساندن دیگر نمایندگان‌ محترم قم با توجه به مشکلات مبتلابه شهر قم که پاره تن همه مردم است، به صورت موضوعی دیگر نمایندگان‌ محترم قم را مدد کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان حاضر به ‌بیان مشکلات، کمبودها و مسائل اساسی شهر تهران از جمله حمل و نقل عمومی شهر تهران و لزوم افزایش و تقویت شبکه ریلی و نوسازی ناوگان شهری، موضوع چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها، بازیافت آن، بازتعریف هویت اسلامی بناها و نمای ساختمان‌ها، تقویت فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی در راستای ترویج‌ و تقویت ارزش‌ها و موضوعات دیگر پرداختند.

وی تاکید کرد: لزوم توجه به کاهش فاصله و توزیع برابر امکانات در بین مناطق تهران از دیگر دغدغه‌های نمایندگان شهر تهران بود که با زاکانی در میان گذارده شد.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: در این جلسه بر ارتباط بیشتر و قوی‌تر شهرداری تهران با مجمع نمایندگان استان تهران تاکید و مقرر شد پس از شروع به کار رسمی شهردار تهران در جلسات مدون و به صورت منظم و متوالی امورات شهر تهران در جلسات مشترک شهرداری تهران با کمیته‌های تخصصی مجمع نمایندگان تهران بررسی، پیگیری و حصول به نتیجه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.