مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه ۵۵ درصد آزمایشهای تشخیص طبی کرونا در آزمایشگاه مرجع بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مثبت و همه آنها نشانگر آلودگی بیماران به سویه موسوم به "دلتا" این ویروس هستند.

نتیجه ۵۵ درصد تستهای کرونا در بیمارستان امام‌ رضا(ع) مشهد مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از دکتر سعید عامل جامه‌دار گزارش داد: تعداد آزمایشهای تشخیص طبی کرونا تنها در آزمایشگاه مرجع بیمارستان امام رضا(ع) مشهد هم‌اینک به هزار مورد در روز رسیده است.

وی افزود: نمونه‌های آزمایشی مربوط به بیماران بستری در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بطور روزانه در این آزمایشگاه مورد بررسی تشخیصی قرار می‌گیرند.  

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: موارد آزمایش تشخیص طبی کرونا در آزمایشگاه مرجع بیمارستان امام رضا(ع) مشهد همچنین شامل نمونه‌های آزمایشی بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی مشهد هستند که بررسی طبی آزمایشگاهی آنها از نظر آلودگی به ویروس کرونا صورت می‌گیرد.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۵۲۷ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.  
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۷ هزار و ۷۴۷ نفر را در کشور گرفته است.  
"پاندمی کرونا" در جهان  ۲۰۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۱۲  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۹۰ نفر را  گرفته است.
 ۱۸۵ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در جهان درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۳۷ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۶  هزار و ۲۹۸ قربانی، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.