مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز توزیع هزار دستگاه ویلچر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مددجویان این نهاد در استان خبر داد.

اهدای هزار دستگاه ویلچر به معلولان بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی گفت: این تعداد دستگاه ویلچر طبق توافق بنیاد ۱۵ خرداد با استانداری، بهزیستی و مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به مددجویان بهزیستی این استان اهدا می‌شود.

وی افزود: سالانه ۱۰۰ هزار معلول در کشور به ویلچر نیازمند هستند که ۷۰ هزار دستگاه را بهزیستی تأمین می‌کند و ۳۰ هزار دستگاه را هم بنیاد ۱۵ خرداد تأمین خواهد کرد.  

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: این ویلچرها در کارگاه‌های تحت نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده‌اند که گروه‌هایی از افراد دارای معلولیت در میان کارکنان این ستاد فعالیت دارند.

وی گفت: هم اکنون معادل ۱۰ درصد جمعیت این استان زیرپوشش این اداره کل قرار داشته و مستمری دریافت می‌کنند.

فیروزی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار معلول و افراد واجد شرایط با جمعیت تقریبی ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی این استان قرار دارند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: از این شمار ۱۳۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت هستند که دارای پرونده در بهزیستی می‌باشند و ۷۰ هزار نفر هم در سایر بخشهای حمایتی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها زیرپوشش قرار دارند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۶.۵ میلیون نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.