معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همه ظرفیت های فرهنگی و اجرایی شهرداری مشهد برای فضاسازی شهری در شان ماه محرم و قیام عاشورا و برگزاری مراسم های عزاداری در مکان های روباز بسیج شده اند.

بسیج ظرفیت های فرهنگی برای برگزاری مراسم های عزاداری محرم در فضاهای باز /برگزاری پویش های مجازی با محوریت قیام عاشورا

یوسف اسماعیل زاده درباره فضا آرایی محیطی شهر مشهد در ماه محرم به قدس آنلاین گفت: امسال سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در چند بخش حمایتی و پشتیبانی، رویدادی و برگزاری پویش و همچنین فضاسازی شهری برای برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم برنامه ریزی های لازم را انجام و همه امکانات خود را برای اجرایی کردن آنها بسیج کرد.  

وی تصریح کرد:  سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برای  فضاسازی شهر متناسب با جایگاه ماه محرم همانند مجموعه های مردمی که در این ایام با تغییر چهره شهر و سیاه پوش کردن آن به نوعی پیام فرا رسیدن ماه محرم و سوگواری برای امام حسین (ع) را نشان می دهند  از همه ظرفیت های خود برای این موضوع استفاده کرد و حدود ۶هزار آویز، ۳۵۰۰بیرق، ۱۵۰المان ، ۵۰۰سازه استرابورد و  ۲۷۰بیلبورد را با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا در سطح شهر نصب و فضاسازی کرد. 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  افزود: همچنین در این ایام  ۴۲ سازه قاب عکس  در معابر مختلف سطح شهر با موضوع شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه اول محرم و شهدای تیپ فاطمیون نصب و اکران شد و  ۱۸۰۰بنربا موضوع محرم  برای ناوگان اتوبوسرانی مشهد اختصاص داده شد. از طرفی قاب ها و تلو یزیون های قطار شهری نیز مزین به پیام های محرمی شدند. 
اسماعیل زاده تصریح کرد:  همه ظرفیت های فرهنگی شهرداری مشهد پای کار محرم و هیات مذهبی برای فضاسازی شایسته شهر و برگزاری مراسم های عزاداری در فضای روباز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند .  
وی افزود: با توجه به هفته امربه معروف و نهی از منکر محتواهایی فضاسازی محرمی شهرمشهد با محوریت سجایای اخلاقی امام حسین (ع) در پیام هایی با عنوان (از حسین آموختیم) در قاب های مختلف طراحی و در روی استرابوردهای سطح شهر نصب و در تیزرهای تلویزیون های شهری درحال اکران می باشد . همچنین در بیلبوردهای شهری  پیام هایی که عظمت قیام عاشورا و نام امام حسین (ع) را در قالبی که حسی را به مخاطب منتقل می کند با مشارکت مرکز آفرینش های استان قدس رضوی طراحی و اکران شد. 
اسماعیل زاده درباره همکاری با هیات های مذهبی ادامه داد: در زمینه رویدادی یکی از اقدامات مهمی که امسال برای اولین بار با مشارکت سازمان  فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، شورای هیات مذهبی، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه های خدمت رسان مشهد انجام شد راه اندازی نمایشگاهی با عنوان حسینیه ای به وسعت یک شهر در میدان شهدا بود که از این مسیر تمام مجوزهای لازم برای راه اندازی و برگزاری مراسم های عزاداری در فضاهای روباز سطح شهر مشهد در این نمایشگاه به متقاضیان ارائه می شود که این موضوع باعث شد هیات مذهبی  درگیر  بروکراسی های اداری برای دریافت مجوزهای لازم نشوند. 
وی تصریح کرد: همچنین شهرداری مشهد از تمام امکانات و ظرفیت های خود  برای تامین زیرساخت های لازم از جمله فضا و سایر امکانات برای برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف سطح شهر استفاده کرد تا هیئتی صرفا به دلیل نداشتن مکان روباز و مناسب از عزاداری محروم نماند. 
وی تصریح کرد: همچنین به تمام دستگاه های خدمت رسان که در نمایشگاه حسینیه ای به وسعت یک شهر حضور دارند ابلاغ شد که به هیچ عنوان بنرهایی که موضوعیت محرمی  در سطح شهر دارند را جمع آوری نکنند تاشهر از حیث فضاسازی محرمی محروم نباشد.
اسماعیل زاده با بیان اینکه  تاکنون برای برگزاری مراسم عزاداری در فضای روباز ۴۰۹مجوز صادر شده است ، افزود : همچنین پویش هایی در فضای مجازی با محوریت ماه محرم و قیام عاشورا نظیر نقاشی کودکان، مداحی نوجوانان ، آواها برای جوانان و همچنین عکس توسط فرهنگسراهای شهر مشهد در حال اجرا می باشد . 
وی تصریح کرد: امیدواریم در این ایام با همت مضاعف و همکاری مردم و هیات مذهبی در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  مراسم های عزاداری با اولویت حفظ سلامتی عزاداران برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.