هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در لبنان تأکید کرد که به دلیل کمبود سوخت، ارائه خدمات بهداشتی و آبرسانی به میلیون‌ها نفر با مشکل جدی مواجه شده است.

سازمان ملل: کمبود سوخت جان هزاران لبنانی را در معرض خطر قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین، «نجاة رشدی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در لبنان از تأثیرگذاری بحران سوخت بر آبرسانی به میلیون‌ها نفر در لبنان و ارائه خدمات بهداشتی بشدت ابراز نگرانی کرد.

رشدی افزود که در صورت عدم دستیابی به راه‌حل سریع، اوضاع بدتر خواهد شد.

وی گفت که احیای تولیدات شرکت برق لبنان برای ملت این کشور بسیار حائز اهمیت است.

به نوشته روزنامه «رای الیوم»، رشدی همچنین با اشاره به اینکه خطرات زیادی که ملت لبنان با آن مواجه هستند، گفت که همگی بایستی برای پیدا کردن راه‌حل پایدار و عادلانه برای رفع نیازهای همه و حمایت از بهداشت و سلامت جامعه تلاش کنند.

این مسئول سازمان ملل بر آمادگی این سازمان و شرکای آن برای کمک به آسیب‌دیدگان تأکید کرد و گفت: «با بروز موج جدید ابتلا به کرونا، بحران سوخت می‌تواند به بدتر شدن وضعیت بهداشت منجر شود و ارائه کمک به بیماران را با مشکل جدی مواجه کند».

در همین ارتباط، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت تا ساعات آینده از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد.

سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا ورژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های نفتی ایران، تأکید کرد که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.