آمریکا برای دومین روز در هفته اخیر، بیشتر از ۱۰۰۰ مورد تلفات ناشی ازکرونا را گزارش کرد. این آمار به طور میانگین نشان دهنده حدود ۴۲ مرگ در هر ساعت بوده که با گسترش کرونای نوع دلتا در حال افزایش است.

آمار تلفات کرونا در آمریکا به بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز رسید

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت:

آمریکا برای دومین روز در هفته اخیر، بیشتر از ۱،۰۰۰ مرگ ناشی از کوید-۱۹ را گزارش کرد. این آمار به طور میانگین نشان دهنده حدود ۴۲ مرگ در هر ساعت است که با گسترش کرونای نوع دلتا در حال افزایش است.

مانند بسیاری از دیگر کشورها، ویروس نوع دلتا چالش بزرگی را برای این کشور ایجاد کرده است. دولت آمریکا در نظر دارد برای مسافرانی که با هواپیما، قطار و اتوبوس سفر می‌کنند تا ماه ژانویه الزامات بیشتری برای  استفاده از ماسک اعمال کند.

طبق آمار رسمی اعلام شده از سمت دولت، مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ماه گذشته در این کشور به میانگین ۷۶۹ نفر در روز رسید که از اواسط ماه آوریل، این میزان به بالاترین حد خود رسیده است. 

مقامات ایالات متحده در دو هفته‌ی گذشته به فرایند واکسیناسیون شتاب داده‌اند تا با این چالش پرمخاطره مقابله کنند. تعداد کودکان بستری شده به علت ویروس کرونا در این کشور در حال افزایش است و بر اساس دپارتمان خدمات بهداشت و سلامتی این کشور، از ابتدای فراگیری، این تعداد به  ۱،۸۳۴ کودک می‌رسد. کارشناسان بهداشت گزارش می‌دهند که ویروس کرونا نوع دلتا بیشتر از نوع اولیه آن سبب ابتلای کودکان به این بیماری می‌شود.

از ابتدای فراگیری، آمریکا نزدیک به ۶۲۳،۰۰۰ هزار نفر فوتی ناشی از کوید-۱۹ داشته است. این تعداد، بیشترین آمار فوتی ویروس کرونا در میان همه کشورهای جهان  است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.