۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 765057

وزارت خزانه داری آمریکا سه مقام کوبایی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

آمریکا سه مقام کوبایی را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین تحریم های خود نام دو مقام وزارت دفاع و یک مقام وزارت کشور کوبا را به فهرست تحریم های خود علیه این کشور آمریکای لاتین افزوده است.
آمریکا پیش از این، وزیر دفاع و دو مقام وزارت کشور کوبا و برخی نهادهای این کشور را به بهانه ناآرامی های اخیر در این کشور تحریم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC)  طبق دستورالعمل اجرایی ۱۳۸۱۸ به بهانه نقض حقوق بشر، فساد، اعتراض های ۱۱ ژوئیه و  اجرای قانون ماگنیتسکی این تحریم ها را وضع می کند.

اعتراض ها  در کوبا از یکشنبه ۱۱ ژوئیه آغاز شد و هزاران کوبایی از هاوانا تا سانتیاگو برای اعتراض به محدودیت های همه گیری کرونا و سرعت کند  واکسیناسیون به خیابان ها آمدند.
شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است.

تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی کوبا در حالی انجام می‌شود که "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا اقدام های مداخله جویانه واشنگتن برای ویرانی این کشور را شکست خورده می‌داند.
دیاز کانل در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا "یک کشور ناموفق" است، گفت که واشنگتن برغم هزینه میلیاردها دلار برای ویرانی کوبا شکست خورده است.

قانون ماگنیتسکی قانونی آمریکایی است که کنگره آمریکا آن را تصویب و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در دسامبر سال ۲۰۱۲ با امضای خود آن را اجرایی کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.