نماینده مردم میناب در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از محبوبیت بسیار خوبی در بین نمایندگان برخوردار است، گفت: "ساداتی‌نژاد" به دنبال نقش آفرینی کشاورزان در فرایند تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی است و برنامه‌های خوبی برای این بخش دارد.

 "ساداتی‌نژاد" کشاورزان را در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی سهیم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین؛ حسین رییسی درباره وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تخصص سیدجواد ساداتی نژاد در راستای کار وزارت جهاد کشاورزی است و ساداتی نژاد سوابق حضور در مجلس به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی و در دولت را دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: علاوه بر این ساداتی نژاد از مدیرانی است که همواره در میدان برای سرکشی و رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی در بین کشاورزان حضور داشته و از نزدیک مشکلات این حوزه را لمس کرده است.

نماینده میناب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ساداتی نژاد محبوبیت بسیار خوبی در مجلس دارد و یکی از وزرایی است که بالاترین رای را کسب می کند. چرا که بیشتر نمایندگان وی را جزو گزینه های توانمند برای اداره و مدیریت وزارت جهاد می دانند. این پشتوانه ها می تواند به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کمک کند تا در پیشبرد اهداف دولت موفق باشد.

وی با اشاره به برنامه هایی که ساداتی نژاد در مجلس انجام داد، اظهار کرد: در مدتی که ساداتی نژاد بعنوان رییس کمیسیون کشاورزی در مجلس حضور داشت،  تعیین قیمت شورای سیاست گذاری و مشارکت دادن تشکل های بخش کشاورزی در این شورا از اقدام ها بسیار ارزشمند او محسوب می شود. طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی هم حاصل تلاش ها و مدیریت بسیار خوب وی در کمیسیون کشاورزی و مجلس شورای اسلامی است.

رییسی یادآور شد: ساداتی نژاد فردی مطرح در مجلس است و انشاالله با حضور وی شرایط بهتری برای بخش کشاورزی فراهم می شود.

وی درباره اولویت ها و چالش های بخش کشاورزی گفت: یکی از طرح های بسیار خوب ساداتی نژاد مشارکت هر سه ضلع دولت، مجلس و تشکل های بخش کشاورزی در تصمیم گیری های آینده است و این می تواند نویدبخش نقش آفرینی کشاورزان در تصمیم سازی و تصمیم گیریها باشد. این موضوع واقع بینی وزیر پیشنهادی را می رساند که به حل مسایل کشاورزی کمک می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور،  تامین نهادهای کشاورزی از اولویت های کاری وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادی است. حل مشکل اراضی و مشخص کردن تکلیف اراضی کشاورزان با دولت از دیگر موارد مدنظر وی و از دغدغه های مجلس است. وزیر پیشنهادی همچنین پیشگیری از خام فروشی گسترده محصولات کشاورزی و بخش صادرات را جزو برنامه های خود ذکر کرده است.

سیدجواد ساداتی نژاد (متولد اول تیرماه ۱۳۵۱، کاشان) عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده دارد. وی که دکترای آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.