۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 765084

متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: بستری کودکان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی افزایش یافته و در مقایسه با افراد بزرگسال که واکسن تزریق کرده اند، دچار عوارض سخت‌تر این بیماری می‌شوند.

افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر آینا ریاحی اظهار کرد: در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و کودکان و سنین پایین تر بیش از سایر افراد دچار تبعات سخت بیماری کرونا می شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن تایید شده ای برای کودکان و سنین پایین تر علیه کرونا وجود ندارد و با توجه به اینکه پروتکل های بهداشتی توسط کودکان جدی گرفته نمی شوند و حتی کودکان زیر دو سال اجازه ماسک زدن ندارند،  بیشتر درگیر کرونا با علائم گوارشی، پوستی و تنفسی می شوند.

این پزشک ادامه داد: متاسفانه خانواده ها نیز مسائل بهداشتی را کمتر رعایت کرده و ممکن است ناقل بیماری کرونا باشند که کودکان خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهند و شدت علائم این بیماری در آنها طیف وسیعی دارد.

به گفته ریاحی، استفاده از ماسک، شست وشوی دستها ضروری است و جدی گرفتن عدم ابتلای کودکان در این شرایط مهم بوده و والدین الگوی مناسبی برای آنها هستند .

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک تاثیری در کرونا ندارد

این متخصص کودکان تصریح کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک تاثیری در بهبودی کرونا ندارد و همکاران پزشک باید در این زمینه دقت کنند و استفاده از رمدسیدیر نیز باید در شرایطی که بیمار احتیاج دارد تجویز شود.

به گفته ریاحی، مشاهده می شود نوزادان نیز بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری می شوند که باید استفاده از داروهای کرونا تحت شرایط خاص تجویز و بی رویه استفاده نشود.

ریاحی اظهار داشت: متاسفانه بی توجه به هشدارها و توصیه های مسوولان بهداشت کشور، موج عظیمی از مردم به شهرهای مختلف سفر می کنند که باعث انتقال ویروس کرونا شده و زنجیره وار بیماری را به یکدیگر انتقال می دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، شست وشوی دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده، پرهیز از تجمعات بویژه در فضاهای بسته ضروری بوده و اگر افراد علائم شدیر کرونا را داشتند باید به مراکز درمانی سریع مراجعه کنند.

ریاحی افزود: تسریع در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا بسیار ضرورت دارد و با این اقدام می توان بار مرگ و میر و میزان بستری ها را در مراکز درمانی کاهش داد.

کرونا تاکنون با جهش های مختلف شامل آلفا، بتا و گاما داشته و به اذعان متخصصان دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس بوده و بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی، کرونا دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به جهش های قبلی بیشتر مسری است.

تب یکی از نشانه های مهم ابتلا به کرونا هندی است و سردرد، سوزش گلو و آبریزش بینی از دیگر علایم متداول آن هستند و در افراد جوان علائم ابتلا به ویروس دلتا ممکن است به شکل یک سرما خوردگی شدید بروز کند و با بروز علایمی چون سرفه، تنگی نفس، خستگی بدون دلیل و یا از دست دادن حس بویایی و چشایی تشدید شود.

به گزارش ایرنا، ایران این روزها خیز پنجم کرونا را سپری می کند و این خیز از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز شد.

از زمان شیوع کرونا در ایران (اسفند ۹۸) تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.