نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس با دفاع از برنامه‌های رئیس‌جمهور و کلیت کابینه وی، گفت: در برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور بهبود معیشت مردم و احیای سرمایه اجتماعی دیده می‌شود.

مولوی: دولت به دنبال بهبود معیشت مردم و احیای سرمایه اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: با مطالعه کارنامه و سوابق سیاسی و اجرایی وزرای پیشنهادی به این نتیجه می‌رسیم که رئیس‌جمهور در انتخاب و جمع‌بندی کابینه بسیار تلاش کرده است. 

وی تصریح کرد: دولت گذشته کشور را در وضعیتی تحویل آقای رئیسی داده است که نرخ بالای تورم و بیکاری، تنش آبی، وضعیت وخیم کرونا و ادامه تحریم‌های ظالمانه را شاهد هستیم.

 نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی در برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور دو رویکرد اساسی دیده می‌شود که شاهد بهبود معیشت مردم و تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی است.  امروز آنچه دولت آقای رئیسی دنبال می‌کند احیای سرمایه اجتماعی است. 

مولوی خاطرنشان کرد: ممکن است وزیری رأی نیاورد اما کلیت کابینه افرادی متخصص، باتجربه و متناسب با اهداف رئیس‌جمهور هستند. 

وی با اشاره به جوان بودن کابینه معرفی شده گفت: جوان‌ترین وزیر پیشنهادی ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۰ سال سن دارند و میانگین سنی کابینه ۵۳ سال است، کارآمدی، فسادستیزی و مردمی بودن در سوابق همه افراد مشاهده می‌شود. 

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس اظهار داشت:‌معاونت نظارت مجلس مقایسه‌ای بین گزینه‌های پیشنهادی با شرح وظایف وزارتخانه‌ها و اهداف و قوانین بالادستی انجام داده که در نتیجه آن، اکثر وزرای پیشنهادی نمره بالایی گرفته‌اند. 

مولوی در پایان ساماندهی معیشت کارگران، رتبه‌بندی معلمان، ساماندهی مناطق آزاد و لایروبی اروندرود و نیز توجه به یکپارچگی استان خوزستان در اختصاص منابع و امکانات را از مهمترین انتظارات از دولت آینده برشمرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.