آیت الله رئیسی گفت: یکی از مشکلاتی که غیر از معیشت و کسب و کار در کشور داریم و یکی از مواردی که آسیب دیده است اعتماد است که باید برگردد و برگشتن اعتماد در گرو عمل به وعده هاست.

رئیس‌جمهور: بازگشت اعتماد در گرو عمل به وعده‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و در جلسه بررسی صلاحیت وزرا ضمن تشکر از نمایندگان و هیات رئیسه و موافقین و مخالفین وزرای پیشنهادی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که غیر از معیشت و کسب و کار در کشور داریم و یکی از مواردی که آسیب دیده است، اعتماد است که باید برگردد و برگشتن اعتماد در گرو عمل به وعده هاست و بنای بنده و دولت آن است که به وعده‌ها عمل کنیم و مجلس مساعدت کند که دولت موفق به عمل به وعده‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه چه در دوره انتخابات و چه در جلسات بعد انتخابات آنچه گفته بنایش عمل به وعده است و این را هم با ادعا نمی توان اثبات کرد جز اینکه مردم در هر کوی و برزنی ببینند دولت و وزرا به وعد ه هایشان عمل کرده اند،‌ تصریح کرد: من به آنچه عرض کرده ام اعتقاد دارم و کسی تصور کند این وعده برای دوره انتخابات بوده است اینگونه نیست چون در محضر خداوند و ارواح مطهر شهدا هستیم و سخنمان باید بر مبنای عمل باشد.

رئیسی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس بر عدم ارائه برنامه تصریح کرد: آنچه تقدیم مجلس کردم یک برنامه خلاصه چند صفحه ای هست که اجمالا رویکردهای برنامه هست و یک برنامه کوتاه مدت ۶۵ صفحه ای داریم که آنی و کوتاه مدت با محوریت مسائلی چون کرونا،‌بازار سرمایه و کسری بودجه هست. برنامه دولت سیزدهم با ۳۰مسئله کشور که برخی از این مسائل فرابخشی هست پرداخته شده و هم مسئله و هم مشکل روشن شده و هم راهکارهای برون رفت از این مشکل احصا شده است و مسئول مستقیم و مسئولین همکار مشخص شده است و زمانبندی هم شده است. مفصل قضیه به عنوان برنامه تحولی دولت سیزدهم تا چند روز آینده در خدمت عزیزان قرار می گیرد و اگر نقطه نظراتی باشد، نسخه پیش نویس نهایی خواهد شد.

وی به برخی اظهارات درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: ما وقتی به تیم اقتصادی و هماهنگی اشاره کردیم از احدی رفع مسئولیت نمی کند و وزیر و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت همه مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند ولی این جمع همکاری و هماهنگی نیاز دارد و همه دولت نسبت به سفره مردم مسئولیت دارد ولی به دلیل انجام هماهنگی بین تیم اقتصادی و نبودن چند آهنگی در تیم اقتصادی یک هماهنگی در کنار تیم اقتصادی تعریف کردیم.

رئیس جمهور به موضوع بانک‌ها اشاره کرده و خاطرنشان کرد: مسئله بانک ها مهم و محوری هست و باید آن را حل کنیم و ما برای موضوع بانک‌های خصوصی و غیر خصوصی راهکارهایی را بررسی کردیم و تیم اقتصادی نگاه‌هایی دارد و لازمه این است که با همکاری مجلس و کمیسیون اقتصادی به نظر مشترک برسیم تا نظرات به اقدام و عمل تبدیل شود و نظام بانکی را با همکاری مجلس و صاحبنظران اقتصادی اصلاح کنیم.

رئیسی تاکید کرد: بانک مرکزی باید از حالت توصیه کننده خارج شود و جایگاه نظارتی جدی پیدا کند و نظارتش با یک سری از پیگیری‌های جدی همراه شود و این از ضرورت‌هایی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بعضا نسبت به شاخص‌های اقتصادی تردید وجود دارد،‌ گفت: باید نسبت به شاخص های اقتصادی بازنگری بکنیم و این شاخص های اقتصادی اول باید اصلاح و بعد راستی آزمایی شود و بعد مورد استناد مجلس و دولت و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان گفت: حتما این را مورد توجه قرار داده و خواهد داد چون این ظرفیت می تواند در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و تولید نقش آفرین باشد و ما از آن غفلت نکردیم و نخواهیم کرد و حضور بانوان خلاصه در وزرا و کابینه نخواهد شد و از این ظرفیت در جای جای کشور به عنوان زنان نقش آفرین استفاده خواهد شد و ما به این نقش باور داریم.

وی درباره بهره‌گیری از ظرفیت اقوام در کشور تصریح کرد:‌ باید از همه ظرفیت‌ها برای اداره کشور استفاده کنیم و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در اهل سنت وجود دارد. ما نسبت به خانواده فقیر اهل سنت و خانواده شیعه مورد سوال هستیم و چه فرقی می‌کند که یک جوان برومند و کارآمد ولی بیکار در کشور با مدرک فوق لیسانس یا دکترا از این قوم با این گویش یا از آن قوم با آن گویش باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت متعلق به جمهور است و جمهور هم ۸۰ میلیون جمعیت با ۸۰ میلیون جمعیت با گویش های و اقوام مختلف است،‌ گفت: همه اینها آحاد این ملت هستند و ما نسبت به همه اینها و چه کسانی که به این دولت رای داده‌اند و چه ندادند،‌ مسئولیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.