دبیر کل جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه در سخنرانی به مناسبت شهادت یکی از فرماندهان مقاومت، به مسائل داخلی این کشور و منطقه پرداخت.

سید حسن نصر الله: سفارت آمریکا، جنگ علیه مقاومت لبنان را مدیریت می‌کند/ دومین کشتی سوخت ایران عازم لبنان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه آغاز شد.

سخنرانی نصرالله به مناسبت مراسم یادبود شهادت «حاج عباس الیتامی» از فرماندهان مقاومت است. حزب الله این مراسم را در مجتمع «سید الشهداء» در شهر «الهرمل» برگزار کرده است.

دبیر کل حزب الله ضمن تبریک و تسلیت شهادت الیتامی، گفت: «شهید را از زمان آغاز این مسیر می‌شناسم... شهید عباس در ۱۷ سالگی به مقاومت پیوست و به سرعت، ویژگیهای شخصیتی وی زبانزد همه دوستانش شد».

وی با ارائه شرحی از شخصیت شهید الیتامی، تأکید کرد که شهید و سایر شهدای مقاومت یک ویژگی منحصر به فرد داشتند و آن اینکه، این افراد، فرمانده به دنیا آمدند.

نصرالله با بیان اینکه الیتامی جزء نخستین کسانی بود که از مقاومت لبنان عازم جنگ سوریه شد، تأکید کرد که وی در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تا آخرین لحظه سوریه را ترک نکرد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به حضور شهید الیتامی در میادین مختلف نبرد، چه در لبنان و در خارج از این کشور، خاطر نشان کرد، شهید از جمله افرادی نبود که خود را منحصر به یک مکان یا یک جنگ کند، بلکه در تمامی میادین نبرد حضور داشت.

ساکنان الهرمل، بهترین جوانان خود را تقدیم مقاومت کردند

وی با تأکید بر اینکه ساکنان منطقه الهرمل، مقاومت را در دامن خود پرورش دادند و بهترین جوانان خود را تقدیم آن کردند، تصریح کرد: «ساکنان بعلبک در الهرمل، برای مقابله با طرح صهیونیستی و آمریکایی، در اعطای هیچ چیز، کوتاهی نکردند و برای دفاع از لبنان منتظر هیچ کس نماندند».

نصرالله ادامه داد: «راز قدرت مسیر مقاومت این است که هیچ گاه و در هیچ جایی، در پی منافع نبود... سفارت آمریکا و سفرا، کسانی هستند که مدیریت جنگ علیه مقاومت در لبنان را بر عهده دارند، ولی شکست خوردند».

به دشمنی با آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کنیم

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: «راز قدرت راه ما در این است که هیچ گاه دنبال دستاوردهای سیاسی نبوده‌ایم. اشکال آمریکا و جماعت آمریکایی در منطقه همین جاست. یکی از نقاط قوت شما این است که دشمنت را بشناسی. ما دشمن آمریکا و سلطه‌جویی آمریکا و دشمن رژیم صهیونیستی و پروژه صهیونیستی هستیم و به این افتخار می‌کنیم اما آنها این دشمن را یعنی ما را نشناخته‌اند».

وی با بیان اینکه «آنها در طول این سال‌ها ما را نشناخته‌اند و گمان می‌کنند که ما گروهی هستیم که دنبال دنیا هستیم»، تصریح کرد: «فکر می‌کنند اگر دنیای ما را تهدید کنند، می‌توانند اراده و عزم ما را تغییر دهند. آنها نمی‌توانند بفهمند که وقتی به اسلام محمدی وابسته باشی یا به کربلای امام حسین وابسته باشی یعنی چه؟».

نصر الله ادامه داد: «آنها نمی‌دانند که یک جوان مثل علی اکبر [علیه السلام] در ابتدای جوانی‌اش وقتی پدرش می‌گوید ما به سوی مرگ در حرکتیم، پاسخ می‌دهد، چه اهمیتی دارد ما به سوی مرگ برویم یا مرگ به سوی ما بیاید، تا وقتی که ما بر حق هستیم،‌ آیا بر حق نیستیم؟ یعنی چه».

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه گروههای ملی‌گرای لبنان، واقعا خواستار حاکمیت این کشور هستند، خاطر نشان کرد: «[آمریکا و غربیها] دهها میلیارد دلار برای مخدوش کردن مقاومت هزینه کردند، ولی شکست خوردند. جنگ جهانی علیه سوریه آغاز شد و انتحاریها را به لبنان فرستادند، ولی باز هم شکست خوردند».

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات سفارت آمریکا، با شکست مواجه شده است، تأکید کرد: «سفارت آمریکا در لبنان، مسئول هدف قرار دادن زندگی و معیشت مردم لبنان است و در هر چیزی مداخله می‌کند... سفارتهای آمریکا و عربستان سعودی طی سالهای گذشته در راستای ایجاد جنگ داخلی [در لبنان] تلاش کردند».

نصرالله در بخش دیگر این سخنرانی به ارسال محموله سوخت ایران به لبنان پرداخت و گفت: «از آنان [مسئولان لبنانی] خواستیم که با لیره لبنان از ایران [سوخت] خریداری کنند، ولی گفتند که آمریکاییها ما را در لیست تروریسم قرار خواهند داد».

دومین کشتی سوخت ایران عازم لبنان می‌شود

وی با بیان اینکه «دومین کشتی ما تا چند روز دیگر حرکت خواهد کرد و به کشتیهای دیگر ملحق خواهد شد»، تصریح کرد: «موضوع یک کشتی یا دو کشتی نیست. این مسیری است که تا زمان نیاز لبنان، به آن ادامه خواهیم داد. هدف کمک به همه مردم لبنان و کاهش مشکلات آنان است».

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه این جنبش، جایگزین دولت نیست، خاطر نشان کرد: «اینها [آمریکاییها] می‌خواهند که لبنان در کنترل آنان باشد و هیچ گونه تهدیدی برای اسرائیل نباشد»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.