رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اعلام آمادگی سازمان بسیج برای آموزش ۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت گفت: کادر بسیج محلات و بسیج ادارات آمادگی کامل برای آموزش و سپس برای همکاری با علوم پزشکی در زمینه مدیریت کرونا را دارند.

سردار سلیمانی خبر داد: آمادگی سازمان بسیج برای آموزش ۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز با حضور در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا همدان با قدردانی از  تلاش و کوشش کادر بهداشت و درمان  اظهار داشت: از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، ایران کنترل فعال و هوشمند را در برنامه خود قرار داد.

وی با بیان اینکه تمرکز کلیه ظرفیت‌های کشور از جمله طرح سردار سلیمانی، بر قطع زنجیره ویروس کرونا بوده است افزود:  برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر کرونایی در کشور، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌روز رسانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید براینکه راهبرد پیشگیری، مقدم بر راهبرد درمان است مطرح کرد:باید این مسئله مهم در دستور کار جدی ستادهای استانی مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برخی گزارش‌های ارسالی میزان ابتلا به کرونا در استان همدان در حال افزایش است گفت:  برای مقابله با این مسئله باید اقدامات هوشمندانه و پیشگیرانه بیشتری در همدان انجام شود.

سلیمانی با اعلام اینکه روند واکسیناسیون در کشور در حال افزایش است افزود: علاوه بر انجام واکسیناسیون باید اقدام پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه نیز ادامه یابد چراکه در غیر این صورت زحمات انجام شده هدر خواهد رفت.

وی درباره درخواست استان همدان مبنی بر احداث بیمارستان مرکزی نظامی در همدان بیان کرد: این مسئله مورد موافقت قرار گرفته و پروژه در حال طراحی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین از بررسی درخواست همدان مبنی بر راه اندازی بیمارستان صحرایی توسط سپاه در استان  خبر داد و گفت:  نتیجه بررسی این درخواست اعلام میشود.

وی با اعلام آمادگی سازمان بسیج کشور برای آموزش ۵ هزار نیرو از اقشار مختلف بسیج در حوزه بهداشت اظهارداشت:کادر بسیج محلات و بسیج ادارات آمادگی کامل برای آموزش و سپس برای همکاری با علوم پزشکی در زمینه مدیریت کرونا را دارند.

سلیمانی با بیان اینکه به زودی تعدادی دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن پرتابل به سپاه همدان برای توزیع داده خواهد شد مطرح کرد: توانمندسازی و توانمندیابی یکی از ضرورت‌های کنونی است که به فرهنگ پیشگیری نیز تعمیق می‌بخشد.

وی خطاب به مسئولان همدان با اشاره به اینکه راهبرد پیشگیری مقدم بر درمان است هرچند در عرصه درمان نیزکاملا پاسخگو بوده و خدمات لازم را به مردم ارائه داده ایم بیان کرد: از استاندار و سپاه همدان می‌خواهیم در چارچوب روش‌های هوشمندانه متناسب با زیست بوم گام پنجم طرح شهید سلیمانی را به صورت ویژه اجرا کنند.استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه گونه‌های جدیدی از ویروس منتشر شده و رفتار آن در حال تغییر است کما اینکه در موج پنجم نیز میزان سرایت آن افزایش یافته است گفت: برای اجرای واکسیناسیون در گام پنجم طرح شهید سلیمانی آمادگی کامل داشته و میتوانیم به هر میزان که لازم باشد در تامین و تزریق واکسن کمک کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.