معاون اول رییس جمهوری گفت: قول‌های داده شده رییس‌جمهوری و وزیران در ایام انتخابات و رای اعتماد، که مهمترین آن وضع معیشتی و تقویت ارزش پول ملی بود باید عملی شود و قدرت ارزش پول ملی با افزایش تولید محقق می‌شود.

مخبر: ارزش پول ملی با افزایش تولید محقق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر امروز در نخستین نشست هیات دولت سیزدهم گفت: به نظرم روز گذشته حماسه‌ای در رای اعتماد مجلس به دولت اتفاق افتاد و خصوصا بخش پایانی که بسیار خوب تبیین شد و این رویکرد جوانگرایی و انقلابی در مجلس خوب جا افتاد.

وی ادامه داد: وزیران در این چند روز بسیار وزین، با اقتدار، مسلط و با تعامل سالم برخورد کردند. یکی از نگرانی‌هایم این بود که تعامل و قول‌های غیرمعمول داده نشود. معمولا گاهی این اتفاقات می‌افتاد و شهادت می‌دهم وزیران متین و با اعتماد به نفس ورود کردند که صحنه‌های بسیار خوبی بود اگرچه یکی دو صحنه غیرمطلوب هم اتفاق افتاد و آن‌هم طبیعی است.

معاون اول رییس‌جمهوری خطاب به رییس‌جمهوری اظهار کرد: نکته بسیار مهم این است که در دوران انتخابات قول‌هایی داده‌اید و مردم شما را به صدق می‌شناسند. این نمی‌تواند دائم باشد اگر ادامه دار نباشد چون این بخش دیگر دست شما نیست و همه قول‌هایی که داده‌اید در ظرفی از این وزارتخانه ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از طرفی دیگر وزیران هم درباره بحث‌های پیشنهادی در مجلس، برنامه و در کمیسیون‌ها هم قول‌هایی داده‌اند. از دیروز که وزیران رای آورده‌اند ۸ رئیس کمیسیون در تماس با من گفتند قول‌های داده شده چه می شود.

مخبر پیشنهاد کرد که همه قول‌های داده شده وزیران و همچنین رییس‌جمهوری احصا، جدول بندی و زمان بندی شود تا بتوانیم دست کم ماهانه اینها را بررسی کنیم و در اختیار همه وزیران قرار دهیم.

معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مثلا اگر آقای قاسمی قرار است یک میلیون مسکن بسازد خلق الساعه نمی‌تواند. باید مشخص شود ماهی ۸۰ تا ۹۰ خانه ساخته شود طوری که پیشرفت فیزیکی داشته باشد و پایان سال این یک میلیون قابل انجام باشد.

وی در ارتباط با بحث معیشت و وضعیت پول ملی، گفت: به مردم برای خروج از کاهش ارزش پول ملی حضرتعالی قول‌های داده‌اید که باید تاکید شود و ارزش پول ملی قدرت پیدا کند. زمانی این میسر می‌شود که تولید اتفاق بیفتد. پس وضعیت تولید باید در وزارتخانه‌ها مشخص شود و وظایف آن وزارتخانه در امر تولید احصا، جدول بندی و زمان بندی شوند تا بر اساس زمانبندی آن را بتوان مرتب کنترل کرد و اینگونه نشود که پایان سال برسد و این وعده‌ها به نتیجه نرسیده باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.