رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مرداد ماه سال جاری ۴۳.۹ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۰.۳ درصدی تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی طی مرداد ماه

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری استان ۴۳ و روستایی ۴۷.۴ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۶درصدکاهش اما در نقاط روستایی ۰.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مرداد ماه سال جاری ۴۳.۲ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن۰.۴درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این نرخ برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۴ و روستائی ۴۷.۷ درصد است که نسبت به ماه قبل در خانوارهای شهری ۰.۵ درصد کاهش و درخانوارهای روستایی بدون تغییر است.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان طی مرداد ماه سال جاری ۲.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۳ و نقاط روستائی ۳.۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۶ و ۲ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای کشور نیز ۳.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۳درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی این شاخص را برای خانوارهای شهری و روستایی کشور ۳.۲ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص درخانوارهای شهری ۰.۴درصد کاهش و در نقاط روستایی بدون تغییر است.

 جمشیدی نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به مرداد سال جاری در کل خانوارهای استان را ۴۶.۳ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۴.۸ و روستائی ۵۲ درصد است که به ترتیب ۱.۲ و یک درصد افزایش را نشان می‌دهد. نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به مرداد ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۵.۲ درصد است که نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش یافت. این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۴.۵ و روستائی ۴۸.۷ درصد است که به ترتیب ۰.۸ و ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

 وی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در مرداد ماه سال جاری استان درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۶.۹، پوشاک وکفش ۵۹.۴، مسکن ۱۳.۸و گروه بهداشت و درمان ۳۶.۲ درصد بوده است.  این ارقام در سطح کشور به ترتیب ۵۸.۴، ۵۴.۸، ۲۴.۹ و ۴۳.۷ درصد محاسبه شده است. همچنین شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۲۵.۴، مناطق شهری ۳۱۲.۹ و مناطق روستائی ۳۸۰ است.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.