رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۶۲ درصدی تردد در جاده‌های شمالی در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه خبر داد.

کاهش ۶۲ درصدی تردد در جاده‌های شمالی/جریمه کرونایی یک میلیون و صدهزار خودرو در۱۲ روز!

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام کاهش ۶۲ درصدی ترددها در محورهای شمالی کشور در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه، اظهار داشت: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم به طوری که در آزاد راه رشت _ قزوین ۸۰ درصد چالوس ۸۴ درصد ، تهران-قم ۷۱درصد و محور کاشان -اصفهان ۵۸ درصد کاهش را شاهد بودیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه میانگین تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس با کاهش ۶۲ درصدی مواجه بود تصریح کرد: در کل کشور هم با کاهش ۳۸ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

وی گفت: ماموران پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه مستقر بوده و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه کردند؛ همچنین‌ در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها بازگردانده شده و تعداد۷۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی دریافت کردند.

وی افزود: از ظرفیت ۱۲۹ دستگاه دوربین جاده ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین شهری نیز که به صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی اقدام می کردند نیز علاوه بر حضور فیزیکی ماموران استفاده شد.

سردار هادیانفر، بیشترین کاهش تردد را به ترتیب اولویت در استان گیلان ۵۹ درصد ، مازندران ۵۸ درصد ، قزوین ، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد اعلام کرد.

 وی با بیان اینکه تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این ۲ استان گیلان و مازندران سفر کرده بودند خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح ممنوعیت تردد، یک میلیون و صد هزار خودرو اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تصادفات فوتی در این مدت ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش را به دنبال داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.