مدیرکل پست استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد قبول در بخش مرسولات ثبتی رخ داده و با توجه به روند جهشی ثبت مرسولات در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ این رشد ۵۰ درصدی آمار بی سابقه‌ای را در پست استان رقم زده است.

مرسولات ثبتی پست قم ۵۰ درصد رشد کرد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل باقری منش، با اشاره به روند ادامه کرونا و افزایش ترافیک کاری شبکه پستی در بخش قبول و توزیع مرسولات پستی اظهار کرد: شبکه پستی کشور از ابتدای شیوع کرونا با هدف کمک به تحقق پویش در خانه بمانیم بدون تعطیلی در کنار مردم قرار گرفت تا نیاز آن ها را با توجه به محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در سطح استان و کشور مرتفع سازد.

وی افزود: در روزهایی که ویروس کرونا محدودیت هایی را در تردد و خروج از خانه برای مردم به وجود آورد، کارکنان پست با افزایش بی سابقه ای  از کار مواجه شدند و بدون تعطیلی حتی در روزهای اوج کرونا به خدمت رسانی پرداختند تا شرایط را برای مردم آسان تر نمایند.

وی ادامه داد: پست در دوران شیوع کرونا با جلب اعتماد مردم و در کنار آنان برای خدمت رسانی ایستاد و به عنوان رابطی میان آن ها با یکدیگر و با فروشگاه ها قرار گرفت و به دلیل ارتباط تنگاتنگ کارکنان با مردم، همکاران زیادی به ویروس کرونا مبتلا شدند که با پیگیری دلسوزانه مسئولان و قرار دادن پست در گروه یک مشاغل، کارکنان پست در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند و ماه گذشته همزمان با دیگر همکاران شبکه پستی، کارمندان پست استان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی دوز اول واکسن کرونا را دریافت نمودند.

وی با اشاره به عدم تعطیلی پست در دوران شیوع کرونا افزود: به دلیل ترافیک بالای کاری و با کسب مجوز های لازم برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم کارمندان پست در بخش اجرایی با تمام ظرفیت و تلاش مضاعف به ارائه خدمات مشغول هستند، زیرا اگر تنها یک روز پست تعطیل شود مشکلات بزرگی از جمله معضلات  اقتصادی رخ خواهد داد و کسب و کارهای زیادی آسیب خواهد دید.

باقری منش در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی توزیع مرسولات در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرکل پست قم در بخش دیگری از سخنان خود از موفقیت پست استان در کسب قرارداد توزیع کالاهای اساسی خبر داد و گفت: در راستای رصد هوشمند توزیع کالاهای اساسی، از ابتدای خردادماه پست استان به عنوان پایلوت طرح رصد توزیع مرغ از مبدا(کشتارگاه) تا مقصد(فروشگاه)   انتخاب شد و پس از بررسی و طی مراحل و گذشت سه ماه از شروع طرح درحال حاضر با موفقیت به مرحله نهایی رسیده و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به زیرساخت های پست و سیستم Gnaf  افزود : پست با داشتن شبکه مویرگی می تواند توزیع از طریق کدهای مکانی و بارکد تهیه شده برای کالاها را در نظر گرفته و  تمام اقلام توزیعی را از مبدا تا مقصد رهگیری نماید و طی این فرآیند امکان تقلب و کلاهبرداری در مسیر توزیع به حداقل می رسد.

باقری منش با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح صرفا پایش کالا به منظور جلوگیری از تخلفات می باشد، گفت: در این طرح کارکنان و شبکه  توزیع پست استان هیچگونه دخالتی در حمل و نقل نداشته و این نظارت صرفا بصورت هوشمند و با نصب سیستم و تولید بارکد بر اساس مختصات جغرافیایی و امضای دیجیتال انجام می پذیرد، در این فرآیند همه چیز به شکل کاملا شفاف انجام می پذیرد و رسید بارکد از زمان خروج از کشتارگاه به کامیونهای حمل و به مقاصد و فروشگاه های اصلی ارائه و تا زمان تحویل کاملا رصد خواهد شد.

وی در پایان افزود: با موفقیت کسب شده در طرح پایش مرغ، پایش دیگر کالاهای اساسی در دستور کار شرکت ملی پست و پست استان می باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.