دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطین طی گزارشی نوشت، رژیم صهیونیستی طی سال جاری موجب شهادت 55 فلسطینی و کوچ اجباری 881 نفر در کرانه باختری شده است.

گزارش سازمان ملل از آمار جنایات اسرائیل درسال جاری در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطین، با انتشار گزارشی، آماری از جنایات رژیم صهیونیستی طی سال جاری میلادی در کرانه باختری، ارائه کرد بدون این‌که به وضوح این جنایات را محکوم کند.

به نوشته «عربی ۲۱»، بر اساس این گزارش آماری، طی سال جاری میلادی، در کرانه باختری ۵۵ فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر شهید و ۸۸۱ نفر کوچانده شده‌اند.

بنا بر این گزارش، اشغالگران صهیونیست، طی این مدت، ۶۲۴ ساختمان را تخریب کرده‌اند که ۵۲۷ ساختمان آن در منطقه C کرانه باختری قرار دارد و با تخریب این تعداد ساختمان، ۷۳۳ فلسطینی به اجبار کوچانده شدند. علاوه بر آن، ۹۷ ساختمان در قدس شرقی تخریب شد و ۱۴۸ فلسطینی نیز از این بخش کوچانده شدند. بهانه صهیونیست‌ها برای این تخریب‌ها، ساخت‌وساز غیرقانونی و بدون مجوز صادره از سوی تل آویو است.

۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را منطقه C تشکیل می‌دهد و ساکنان این منطقه بدون داشتن مجوز از سوی اشغالگران حق هیچ‌گونه ساخت و ساز یا بازسازی اراضی خود را ندارند.

بنا بر توافقنامه اسلو ۲، که در سال ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اشغالگران امضا شد، کرانه باختری به سه بخش C ،B، A  (الف، ب، ج)  تقسیم شد.  منطقه A(الف)، شامل ۱۸ درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره حکومت فلسطین است.

منطقهB (ب)، ۲۱ درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با حکومت فلسطین و مدیریت امنیتی آن با اسرائیل است، اما منطقه C (ج)، ۶۱ درصد کرانه باختری را شامل می‌شود و کاملا از نظر مدنی، اداری و امنیتی در اختیار اسرائیل است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.