معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با توجه به تصویب مقررات مربوطه و آماده سازی زیرساخت های لازم در خصوص کیف الکترونیک پول، عملیاتی سازی این خدمت مهم را در دستور کار دارد.

عزم جدی بانک مرکزی برای فعال سازی کیف الکترونیک پول

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بانک مرکزی، مهران محرمیان، در دیدار با مدیران شرکت‌های راهبر در زمینه کیف الکترونیک پول با اشاره به گذشت یک سال از تصویب مقررات کیف الکترونیک پول در شورای پول و اعتبار، گفت: تغییرات این حوزه در یک سال اخیر مطابق با سطح انتظارات بانک مرکزی نبوده است و امیدواریم که این هم اندیشی آغاز فصل جدیدی از تحولات در این خدمت باشد.

وی افزود: در این راستا، از هفته آینده برای شرکت‌هایی که open loop هستند سوئیچ تعامل پذیری فعال می‌شود و شرکت‌های close loop نیز باید به تدریج وارد فرآیند شوند و بتوانند سایر خدمات را نیز به مشتریان ارائه دهند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تاکید بر لزوم همکاری شرکت‌های psp در پیشبرد فرآیند تعامل پذیری گفت: همکاری بانک‌ها و شرکت‌های راهبر در عملیاتی شدن این موضوع سازنده خواهد بود و اگر بانک‌ها همکاری لازم را در این مورد نداشته باشند بانک مرکزی ملزم به تغییر مقررات خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری شرکت‌های psp، قطعاً بازیگران جدیدی وارد عرصه می‌شوند که کل بازار را از آن خود خواهند کرد.

سیکل تسویه در کیف پول‌ها با شاپرک متفاوت خواهد بود

محمد بیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه اکنون فرصت مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند وارد این حوزه شوند، گفت: بانک مرکزی تاکنون در خصوص کارمزدهای مربوط به کیف الکترونیک پول ورود نکرده است و اختیار تعیین آن بر عهده راهبران قرار داده شده است که این امر منجر به رقابت بین راهبران می‌شود.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۰ بند ۴ قانون پولی و بانکی در صورتی که بانک مرکزی نسبت به تعیین کارمزد برای کیف الکترونیک پول اقدام کند، ملزم به تعیین همزمان کف و سقف آن خواهد بود.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت با تاکید بر اینکه سقف تراکنش‌های کیف الکترونیک پول از دیگر مشکلات مطرح شده توسط شرکت‌های psp است، عنوان کرد: در حال حاضر سقف تراکنش‌ها ۵۰۰ هزار تومان است و هر شخص صرفاً در سه راهبر می‌تواند کیف پول الکترونیکی داشته باشد که در فازهای بعدی برای توسعه و افزایش آن باید تدابیری اندیشیده شود.

بیگی در خصوص دوره تسویه در کیف پول‌های الکترونیکی و لزوم تسویه زیر ۷۲ ساعت، خاطرنشان کرد: سیکل تسویه در کیف پول‌ها با شاپرک متفاوت خواهد بود و امکان تسویه دو بار در روز برای آن‌ها تعبیه شده است.

در پایان این نشست نمایندگان راهبران نیز به بیان نظرات خود پرداختند و در خصوص بررسی آخرین اتفاقاتی که در زمینه کیف الکترونیک پول در حال انجام است به هم اندیشی نشستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.