زن تازه مسلمان آمریکایی در یک جمع دانشجویی در ایالت متحده آمریکا به اشکال دانشجوی ایرانی درباره عدم تصریح قرآن بر موضوع حجاب پاسخ داد.

پاسخ زن تازه‌مسلمان "آمریکایی" به اشکال یک "ایرانی" درباره حجاب

به گزارش قدس آنلاین، زن تازه مسلمان آمریکایی در یک جمع دانشجویی در ایالت متحده آمریکا به اشکال دانشجوی ایرانی درباره عدم تصریح قرآن بر موضوع حجاب پاسخ داد.

جوان دانشجو در این نشست می‌گوید مادر من در ایران بزرگ شده و به این کشور (آمریکا) آمده. او به من گفته است در قرآن مبنایی بر اینکه خانم‌ها حجاب بر سر کنند و از این طریق خودشان را در این حالت «سلطه‌پذیر» قرار بدهند، وجود ندارد. اگر دلیلی در قرآن وجود ندارد، ‌ چرا خانم‌ها باید خودشان را بپوشند؟

این بانوی تازه‌مسلمان پاسخ می‌دهد دلیلش در قرآن و  آیه آن ۳۱ سوره نور است. (۱)

اگر این آیه را بخوانید، خواهید فهمید که حجاب واجب است.

پاورقی:

۱ـ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی‌ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‌ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‌ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلی‌ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ.

و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نکنند؛ مگر آنچه که [طبعاً] از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردنِ خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن] بی‌نیازند یا کودکانی که بر عورت‌های زنان وقوف حاصل نکرده‌اند، آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به گونه‌ای به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم شود. ای مؤمنان، همگی [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.