۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 766270

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرگ یک حقیقت اجتناب‌ناپذیر برای تمام موجودات است و مهم این است که برای مواجهه با مرگ خود را آماده کنیم، گفت: مرگ نه به معنی نابودی بلکه به معنی انتقال است و خداوند در قرآن می‌فرماید ما مرگ و حیات را خلق کردیم بنابراین چیزی که آفریده شده یک امر موجودی است و به معنی نیستی و نابودی نیست.

برای مواجهه با مرگ آماده باشید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در قرآن و روایات مکرر در رابطه با مرگ صحبت شده است، عنوان کرد: مرگ یک حقیقت اجتناب‌ناپذیر برای تمام موجودات است و مهم این است که برای مواجهه با مرگ خود را آماده کنیم.

وی بابیان اینکه مرگ نه به معنی نابودی بلکه به معنی انتقال است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما مرگ و حیات را خلق کردیم بنابراین چیزی که آفریده شده یک امر موجودی است و به معنی نیستی و نابودی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جاده عمر فقط یک‌طرفه است و قابل برگشت نیست، گفت: امام حسین (ع) در مسیری که به کربلا آمدند در نامه‌ای کوتاه به برادرشان محمد بن حنفیه نوشتند «دنیا را فانی حساب کن و گویا اصلاً دنیایی نبوده و آخرت را دائمی حساب کن و گویا هیچ وقت از بین نمی‌رود» و کسی که این واقعیت را درک کند به همه معارف رسیده است.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که کمترین درجه شعور و معرفت این است که نسبت به دنیا بی‌رغبت شویم و اگر همه دنیا را از ما بگیرند ناراحت نشویم و اگر همه دنیا را به ما بدهند خوشحال نشویم.

حجت‌الاسلام فرحزاد تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) هر شب بعد از نماز عشاء با صدای بلند می‌فرمودند «آماده شوید چراکه ندای کوچ از این عالم را سر داده‌اند و انقدر سرمایه‌های خود را برای دنیا هزینه نکنید و زاد و توشه آخرت تهیه کنید زیرا مقابل شما گردنه‌های دشواری است.»

وی بابیان اینکه هر روز خبر فوت یکی از دوستان، آشنایان و فامیل به ما می‌رسد، گفت: خوش به سعادت افرادی که کار خیر بسیار کرده و از دنیا می‌روند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.