۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 766425

با تصمیم کادر فنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان اسامی نهایی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال به شرح زیر اعلام شد.

 لژیونرها در خط مقدم

«بیرانوند، عابدزاده، ‌ نیازمند، خلیل زاده، کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، حردانی، یزدانی، عارف آقاسی، سرلک، نوراللهی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، زبیر نیک نفس، جهانبخش، عزت اللهی، امیری، قدوس، ترابی، علی قلی زاده، انصاری فرد، قایدی، آزمون، طارمی.» به این ترتیب دراگان اسکوچیچ با توجه به دعوت ۲۷بازیکن و همین‌طور خط زدن ۱۲ بازیکن لیگ برتری و غیبت برخی بازیکنان به علت مصدومیت، حدود ۵۰ بازیکن را در اختیار دارد و مصدومیت یک یا دو بازیکن خاص، تداخلی در روند تیم ملی به وجود نمی‌آورد.

خط آتش کوبنده

چهار مهاجم برای این بازی‌ها دعوت شدند که مطابق انتظار مهدی طارمی و سردار آزمون جزو آن‌ها هستند و همچنین کریم انصاری فرد یکی از کاپیتان‌های ایران و مهدی قایدی دو نفر دیگر خط تهاجمی یوزها را تشکیل می‌دهند. با این حساب نفراتی مثل اللهیار صیاد منش و کاوه رضایی در لیست مرد کروات تیم ملی جایی نخواهند داشت.

در این نسل فوتبال ترافیک بازیکن به خصوص در خط حمله بسیار زیاد است و بازیکنان با کیفیتی در لیگ برتر و خارج از ایران در این پست بازی می‌کنند. نفراتی که باوجود توانایی‌ها تنها به دلیل ترافیک بازیکن نمی‌توانند با لباس تیم ملی به میدان روند. البته راه زیادی تا صعود به جام جهانی در پیش است و خط آتش اسکوچیچ می‌تواند دست خوش تغییر شود و در آینده شاید شاهد حضور صیادمنش، زاهدی، رضایی، مغانلو و حتی علیپور در لیست تیم ملی باشیم.

قفس توری امن‌تر از همیشه

اما در خط دروازه هم شاهد حضور سه لژیونر هستیم که در نوع خود قابل توجه است. بیرانوند و نیازمند در پرتغال و عابدزاده در اسپانیا برای پیراهن شماره یک تیم ملی می جنگند. در این بین با توجه به تجربه بالای بیرانوند قطعاً شانس او برای بازی مقابل عراق و سوریه از همه بیشتر است.

در این لیست اسکوچیچ کوشیده است تا بازیکنان جوان را هم با خود ببرد و با ایجاد انگیزه بین بازیکنان و رقابت در پست های مختلف کیفیت تیم ملی را ارتقا دهد. تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار رسمی مقابل سوریه و عراق در یازدهم و شانزدهم شهریور در چارچوب انتخابی جام جهانی آماده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.