۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 766491

موزه سینمای ایران عصر روز گذشته به پاس بیش از نیم قرن فعالیت «رضا رویگری» در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از وی تقدیر کرد.

پدرم دوست داشت روحانی شوم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی موزه سینما در حاشیه ضبط تاریخ شفاهی از زحمات رضا رویگری که سال‌ها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت حرفه ای داشته اند با اهدا لوح تقدیر قدرانی شد. در گفتگوی تصویری تاریخ‌شفاهی، رضا رویگری از کودکی، دوران تحصیل، حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها و نمایش‌ها گفت.

رضا رویگری در بخشی از این مصاحبه گفت: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم.

وی خاطرنشان کرد: اول سریال تلویزیونی‌ام «چنگک» و اولین فیلم سینمایی‌ام «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است اما خودم بهترین کار سینمایی‌ام را فیلم «بوتیک» می‌دانم.
رویگری در مورد نقش خود در سریال مختارنامه نیز بیان داشت: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب زمانیکه تئاتر کار می کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با فیلم «اجاره نشین‌ها» فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.

یادآور می شود، این هنرمند پیشکسوت در فیلم‌های سینمایی همچون عقاب‌ها، اجاره نشین‌ها، کانی مانگا، شب بیست و نهم، آلما، مسافر ری، بوتیک، دل شکسته و ... نقش آفرینی داشته است.

این دیدار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در موزه سینما صورت گرفت.

منبع: خبرآنلاین

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.