مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با پایش مستمر، انتقال آب به آبشخورها، ایجاد چهار آبشخور جدید، ضدعفونی آب آبشخورها و واکسینه کردن حیوانات، این بیماری مشکوک به طاعون در تندوره ریشه کن شد.

 مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی  با بیان اینکه این بیماری مشکوک به طاعون در منطقه ریشه‌کن شد، اظهار کرد: با پایش مستمر ما در منطقه و ضدعفونی کلیه‌ مناطق آبی و آبشخورها این بیماری ریشه‌کن شد.

وی افزود: چهار آبشخور جدید در پارک ملی تندوره ایجاد کردیم و با هماهنگی لازم توانستیم در مناطقی که انتقال آب  بود، آب را به آبشخورها منتقل و دام‌های اطراف این منطقه را با کمک دامپزشکی خراسان رضوی واکسینه کنیم به این ترتیب سرایت این بیماری مشترک میان حیوانات اهلی و وحشی منتفی شد.

همتی با اذعان بر اینکه محیط‌بانان ما در یک هفته اخیر هیچ مورد جدیدی را که نشان از ابتلای به طاعون باشد ندیده‌اند، تکمیل کرد: شایعات حاکی از وخامت این بیماری در استان متعلق به حالا نیست و اکنون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک( احتمال دارد طاعون هم نباشد) در پارک ملی تندوره مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در مهار کردن این موضوع بسیار زیاد بود و باعث شد که حساسیت ما هم زیاد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.