۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 766671

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با اشاره به جمعیت یک میلیون سیصد هزار نفری استان قم و مراجعات این جمعیت برای پیگیری امورشان به فرمانداری قم گفت: این حجم از مراجعه مردم دریافت خدمات و دسترسی به مسئولین را دشوار کرده بود لذا تدبیری اندیشیده شد و دو شهرستان کهک و جعفریه رسما اعلام و استان قم به سه شهرستان تبدیل شد.

استان قم سه شهرستانی شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر عباس بقایی سرپرست فرمانداری شهرستان کهک در برنامه مردم و مسئولین با اشاره به اینکه قم به عنوان استان تک شهرستانی و به نوعی استان شهر در حال خدمت رسانی به مردم بوده، اظهار کرد: استان‌های تک شهرستانی معمولا در انتهای جدول اختصاص بودجه قرار دارند لذا با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس دو شهرستان جدید برای استان قم تعریف شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با اشاره به جمعیت یک میلیون سیصد هزار نفری استان قم و مراجعات این جمعیت برای پیگیری امورشان به فرمانداری قم گفت: این حجم از مراجعه مردم دریافت خدمات و دسترسی به مسئولین را دشوار کرده بود لذا تدبیری اندیشیده شد و دو شهرستان کهک و جعفریه رسما اعلام و استان قم به سه شهرستان تبدیل شد.
بقایی با بیان اینکه دو رویکرد نسبت به اعلام شهرستان‌های جدید وجود داشت یادآور شد: در رویکرد اول ابتدا زیرساخت‌ها ایجاد و بعد رسما شهرستان های جدید اعلام می‌شد امّا رویکرد دوم این بود که امور اداری مربوط به تقسیمات کشوری پیگیری و همزمان با اعلام رسمی دوشهرستان زیرساخت‌ها فراهم شود که به جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم رویکرد دوم انتخاب شد.
وی گام دوم در شهرستان کهک را استقرار فرمانداری ظرف ۱۴ روز پس از انتصاب شان به عنوان خدمت گذار مردم کهک دانست و گفت: گام سوم استقرار ادارات به ترتیب اولویت‌های ضروری مردم شهرستان بود و اداراتی که بیشترین مراجعات را دارند در اولویت استقرار قرار گرفتند.
بقایی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های کشاورزی و باغات جهاد کشاورزی با بیش از ۲۰ نفر کارمند به عنوان اولین اداره در شهرستان کهک مستقر شد.  
وی یکی دیگر از ادارات فعال در شهرستان کهک را اداره بهزیستی اعلام کرد و افزود: حدود۳۰۳ نفر تحت پوشش اداره بهزیستی کهک هستند و برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند همچنین اداره امور آب، اداره محیط زیست طی همین هفته افتتاح شد و علاوه بر این با کمیته امداد مذاکره کردیم و به زودی و ظرف چند روز آینده کمیته امداد شهرستان کهک افتتاح خواهد شد.
بقایی یکی از کارهایی که همزمان با استقرار ادارات در شهرستان پیگیری شد را نبود مراکز درمانی مطابق با نیازهای مردم دانست و عنوان کرد: ۳ خانه بهداشت در کهک در حال خدمات رسانی به مردم هستند و پس از گفت و گو با دکتر قدیر شیفت دوم خانه بهداشت ایجاد شد لذا درحال حاضر خانه بهداشت در دو شیفت به صورت کامل تا ساعت۲۱ و از این ساعت تا ۸ صبح فردا با حضور یک پزشک در خصوص رسیدگی به موارد اضطراری در حال خدمت رسانی بوده همچنین اورژانس هم به صورت شبانه روز فعال است.
وی در خصوص واکسیناسیون توضیح داد: با توجه به میانگین سنی بالای شهروندان در کهک و امکان افزایش شیوع کرونا در ترددها و با پیگیری های انجام شده توانستیم به نوعی واکسن را تا درب منازل مردم ببریم.
بقایی اضافه کرد: در یک مقطعی با توجه به اینکه افراد واجد شرایط بسیار کم شده بود روند واکسیناسیون قطع شد امّا مجددا از روز گذشته روند واکسیناسیون آغاز و تا امروز نزدیک به ۶۵۰۰ دوز واکسن به مردم شهرستان کهک تزریق شده و کمبودی وجود ندارد و استقبال مردم از انجام واکسیناسیون در شهرستان کهک خوب بوده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با بیان اینکه در این شهرستان ۴۲۶۳ نفر دانش آموز وجود دارد و از این بین ۲۳۵۲ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۸۶ نفر در مقطع متوسطه و هنرستان و ۱۰۰۱ نفر دانش آموز اتباع در۴۴ فضای آموزشی با حدود ۳۷۰ نفر شاغل در شهرستان کهک و ۱۸ روستای آن مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان کهک تشکیل شده و به لحاظ رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری تدابیر خاصی در گرفتند و آمادگی بازگشایی مدارس زیر ۱۰۰ نفر دانش را داریم.
بقایی در راستای ارتقاء کیفی واحد های آموزشی یادآور شد: دو مدرسه بازسازی و تجهیزات مدارس و آسفالت حیاط و نیمکت ها و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اصلاح شده همچنین در تابستان سال۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان با کمک اداره کل آموزش و پرورش و خیرین تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.
وی در مورد ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان کهک بیان کرد: در مجموع ۲۳۵۰ هکتار زمین مختص بخش کشاورزی بوده و از ۱۶۵۰هکتار مساحت باغی و ۶۰۰ هکتار مساحت زراعی و ۱۰۰ هکتار مساحت صیفی جات ۲۰هزار تن محصول بدست می‌آید.
بقایی در خصوص ظرفیت های صنعتی شهرستان کهک تصریح کرد: مجموعا ۱۰۰ کارخانه در ناحیه صنعتی سیرو و خورآباد در حال فعالیت هستند علاوه بر این معدن منگنز ونارچ را به عنوان بزرگ ترین معدن منگنز خاورمیانه داریم همچنین با وجود ۱۳ معدن شن و ماسه نیاز استان و کارخانه های آسفالت را تأمین می‌کند.
سرپرست فرمانداری شهرستان کهک درباره مشکلات جاده قم-کهک خاطر نشان کرد: این پروژه با وجود اینکه چند سالی از تصویب آن می‌گذرد امّا به دلیل عدم تخصیص اعتبارات قابلیت اجرا پیدا نکرده و امیدواریم با تلاش معاونت عمرانی استانداری و نمایندگان مجلس بتوانیم اعتبارات لازم و کافی برای اجرای پروژه را جذب کنیم.
بقایی با بیان اینکه ۱۴ پروژه در دست اجرا و قابل افتتاح در شهرستان وجود دارد امّا به دلیل محدودیت‌های بهداشتی نتوانستیم برنامه ای داشته باشیم عنوان کرد: یکی از مهم ترین پروژه‌ها احداث مخزن ده هزار متر مکعبی آب شرب بوده و کار احداث آن تمام شده که مردم با بحران کم آبی کمتر مواجه شوند همچنین ساخت دو مدرسه ابتدایی دخترانه عفاف در روستای خورآباد و مدرسه شهدای خیبر در روستای وشنوه و علاوه بر این پروژه نصب دوربین‌های پایش تصویری با هدف امنیت عمومی در شهرستان کهک و تمام روستاهای آن انجام شده است.
وی ادامه داد:۱۴۰۰  متر سنگفرش در روستای قباد بزن، ۷ هزار متر آسفالت و زیرسازی در روستای کرمجگان، احداث چمن ورزشی در روستای سیرو، دو مورد پارک و فضای سبز در روستای ونارچ، ۲۵۰۰ متر آسفالت و جدول گذاری و احداث یک واحد گردشگری و نانوایی در روستای خاوه، ۱۵۰۰ متر سنگفرش و آسفالت در روستای فردو داشتیم.
وی در پایان با بیان اینکه اگر توسعه گردشگری دقیق و با مطالعه انجام نشود ممکن است تهدید تلقی شود خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که در کنار توسعه گردشگری تنوع حوزه های گردشگری هم به آن اضافه کنیم و با دعوت از سرمایه گذاران و حمایت از آنان در چارچوب قانون امیدواریم توسعه متوازن در حوزه گردشگری شهرستان کهک رخ بدهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.