فرماندار رفسنجان با بیان اینکه یکی از آسیب های زیر پوست این شهرستان اعتیاد بانوان است، گفت: این بانوان هیچ سرپناه و پشتوانه مالی یا خانوادگی ندارند و با مصرف مواد مخدر طرد شده اند که به زودی به کمک مسئولین برخی نهادها مرکز ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان ایجاد می شود.

مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، "مجید فصیحی هرندی" اظهار کرد: علّت های زیادی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی در یک جامعه می شود و انواع آسیب ها ناشی از بی توجهی جمع کثیری از افراد است.

وی ادامه داد: عده ای به خاطر امرار معاش و اداره زندگی زن و فرزند دست به خرید و فروش مواد مخدر می زنند و برخی از عوامل ایجاد آسیب ها ناشی از تربیت ناصحیح والدین و عدم ایجاد زمینه های خودآگاهی در فرزندان است، بنابر این هر اقدامی که موجب از بین رفتن این زنجیره عوامل آسیب زا باشد ارزشمند است.

فصیحی هرندی شماتت و سرزنش را عامل دیگری برای از دست رفتن شخصیت یک فرد در جامعه دانست و افزود: این سرزنش زمینه ارتکاب هر جرمی را فراهم می سازد چون آبرو و حیثیت فرد مورد تمسخر قرار گرفته است.

فرماندار رفسنجان درمورد محمدرضا رضایی ستاره شهر و درمانگر موفق اعتیاد که زمانی نیز در دام اعتیاد گرفتار بوده، گفت: شخصیت این فرد بازسازی شده، او موقعیت از دست رفته خود را بازسازی می کند و نه تنها خود را از این منجلاب نجات داده بلکه به کمک جوانان گرفتار در این دام رفته و با احداث کمپ ترک اعتیاد و کسب موفقیت ها در این زمینه به عنوان نماینده سازمان ملل در بحث آسیب های اجتماعی در استان کرمان است.

وی تصریح کرد: باید مسئولین به کمک یکدیگر قشر آسیب دیده از ناحیه اعتیاد را حمایت کنند و علاوه بر ترک اعتیاد، زمینه اشتغال بهبودیافتگان را فراهم سازند.

فرماندار رفسنجان به موضوع بانوانی که در سطح شهرستان پراکنده و به مواد مخدر هم اعتیاد دارند اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان زیرمجموعه کمپ ترک اعتیاد پر پرواز با کمک برخی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و خیّر آقای بساوند در رفسنجان احداث می شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.